Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
W jaki sposób wybrać najlepszy płyn do chłodnic?
Dlaczego płyn do chłodnic jest taki ważny?
Płyn do chłodnic, podobnie zresztą jak wszystkie inne płyny eksploatacyjne w aucie, podlega regularnej wymianie. Trzeba o tym pamiętać, ponieważ wraz z upływem czasu zaczyna on stopniowo tracić swoje początkowe właściwości antykorozyjne i zdolność do zmiękczania wody. To główne powody, dla których należy co jakiś czas kontrolować jego stan oraz w razie potrzeby uzupełniać jego braki. Na co trzeba jednak zwrócić największą uwagę podczas wymiany płynu do chłodnic na nowy? Przede wszystkim znaczenie ma jego temperatura zamarzania. Specjaliści sugerują, aby w przypadku samochodów użytkowych w Polsce, temperatura zamarzania płynu chłodniczego nie była wyższa od -30 stopni Celsjusza. Duże znaczenie ma też temperatura wrzenia. W tym samym płynie do chłodnic nie może być ona niższa niż 120 stopni Celsjusza, ponieważ temperatura w chłodnicy przekraczająca 100 stopni to dość częste zjawisko – choć oczywiście wiele zależy od stanu silnika, jego klasy i przebiegu oraz od naszego sposobu jazdy i tego, jak intensywnie z niego korzystamy.Budowa silnika i chłodnicy
Oprócz samych właściwości chłodnicy, bardzo ważny podczas wybierania płynu chłodniczego, jest oczywiście materiał, z jakiego chłodnica została wykonana. Najczęściej w tym przypadku wymienia się kilka różnych metali, z których produkowane są chłodnice samochodowe. W zdecydowanej większości producenci aut do tego celu wykorzystują aluminium. Dlatego też podczas wybierania płynu do chłodnic trzeba wybrać taki, który jest dopasowany do materiału, z którego wykonana jest wspomniana już chłodnica. Dystrybutorzy chemii motoryzacyjnej, jak na przykład firma Active, oferują nawet płyny rekomendowane przez konkretne marki samochodowe. Poza tym należy też zdawać sobie sprawę, że ewentualnego ubytku płynu do chłodnic nigdy i pod żadnym pozorem nie wolno uzupełniać zwykłą wodą. Zmieszanie cieczy chłodzącej nawet z niewielką ilością wody zmniejsza bowiem jej właściwości antykorozyjne. Z kolei sam płyn chłodniczy w całości powinien być wymieniany średnio raz na dwa, trzy lata. Dotyczy to zarówno gotowego płynu chłodniczego sprzedawanego w sklepach motoryzacyjnych, jak i jego koncentratu. Ma to duże znaczenie dla układu chłodzenia w samochodzie.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana