Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak wybrać dobry rower szosowy?
Cena roweru szosowego
Ceny rowerów ze wszystkich typów są zróżnicowane, tak samo jest oczywiście z cenami „szosówek”. Z pewnością w sklepie uda nam się kupić zwykły rower górski za cenę około 1.500 zł, jednak ceny rowerów szosowych są już wyższe, z czym musimy się liczyć. Cena podstawowego roweru szosowego to wartość rzędu kilku tysięcy złotych, przy czym na drugim końcu rozpiętości cenowej znajdziemy już kilkadziesiąt tysięcy.Fakt, że rowery szosowe są droższe, można wyjaśnić w prosty sposób – mówi nam przedstawiciel salonu rowerowego SportAttack z Krakowa. Rower szosowy ma delikatniejszą ramę, a jednak musi wytrzymać oddziaływanie sporych sił, które powstają przy dużych prędkościach. Większość klientów, którzy dopiero planuje rozpoczęcie swojej przygody z kolarstwem szosowym, decyduje się na zakup pierwszego roweru w cenie około 5.000 zł. Rowery szosowe w cenie rzędu 10.000 zł to już raczej zakup dla kolarzy doświadczonych, którzy są przekonani, że kolarstwo szosowe to sport dla nich.
Kluczowe kryteria – budowa roweru
Podstawowe kryteria wyboru nowoczesnego roweru szosowego to: jaką sylwetkę chcemy mieć podczas jazdy i jakie dystanse zamierzamy pokonywać. Nasza sylwetka na rowerze szosowym zależy od geometrii ramy. W tej kwestii trudno posługiwać się konkretnymi danymi liczbowymi, które są uzależnione od rozmiaru ramy – zdecydowanie warto się wybrać do profesjonalnego salonu rowerowego, by jak najlepiej dopasować rower do naszych wymiarów. Można jednak uogólnić, że im dłuższa jest rura górna ramy roweru, tym bardziej pochyleni jesteśmy w czasie jazdy. Bardzo długie rury górne są więc zarezerwowane dla zawodowych kolarzy. Rowery szosowe z krótszymi rurami pozwalają na zajęcie bardziej komfortowej pozycji, co zbliża je do rowerów z segmentu endurance. Pozycję na rowerze można modyfikować, zmieniając długość wspornika kierownicy (potocznie mostka), który łączy kierownicę z rurą sterową amortyzatora odpowiadającego za utrzymywanie przedniego koła przy ziemi. Jeśli nie mamy pewności, jaki rower będzie dla nas najbardziej optymalny, warto skorzystać z pomocy fachowców w sklepie rowerowym – to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, niż zakup dwóch kółek w markecie.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana