Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Naprawa opon maszyn leśnych
Co najbardziej przeszkadza przy naprawie tego rodzaju opon?
Naprawa opon maszyn leśnych nie należy do zadań łatwych, a to wszystko za sprawą nietypowych kształtów ich bieżników. Dzięki odpowiednim kątom występów bieżnika opony cechują się wysoką przyczepnością i nie potrzebne jest dodatkowo wspomaganie antypoślizgowe. Z drugiej strony takie ogumienie jest narażone na różnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne. Mimo stosowania grubych ścian bocznych konieczne jest regularne serwisowanie opon maszyn leśnych. Co ciekawe, takie ogumienie może być z powodzeniem naprawiane dzięki technikom naprawy na zimno i gorąco.Opony radialne i diagonalne
Obecnie spora liczba maszyn leśnych i nie tylko posiada nowoczesne opony radialne, które cechują się znaczną trwałością. Wciąż często spotkać się można również z klasycznymi oponami diagonalnymi, które stosowane są przede wszystkim w pojazdach starszego typu. Większość zakładów wulkanizacyjnych zajmuje się zarówno oponami radialnymi, jak i diagonalnymi. Naprawa opon maszyn leśnych zresztą zawsze przebiega w podobny sposób. Najpierw konieczna jest ocena budowy opony – sprawdzenie geometrii kół, zawieszenia, amortyzatorów czy układu hamulcowego. Dopiero potem oczkuje się uszkodzenie.Jak przebiega naprawa?
Uformowany lejek uszkodzenia musi następnie zostać oszlifowany. Kolejnym krokiem jest pomiar średnicy uszkodzenia. Na tej podstawie można bowiem wybrać odpowiedni wkład naprawczy. Naprawiana powierzchnia opony maszyny leśnej jest następnie pokrywana płynem do wulkanizacji na gorąco. Dopiero potem ma miejsce wypełnianie uszkodzenia surówką. Warto przy tym pamiętać, że surówka wulkanizacyjna nie może przekraczać temperatury 80 stopni Celsjusza. Powinna zostać również nałożona z delikatnym naddatkiem. W końcowym etapie oponę umieszcza się w rozwieraczu, gdzie sprawdza się obrys wkładu i oczyszcza powierzchnię ogumienia. Potem ma miejsce jeszcze osadzanie wkładu. Warto wówczas dorolować go w celu usunięcia ewentualnych pęcherzyków powietrza. Można przy tym posiłkować się specjalnym dobijakiem pneumatycznym.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana