Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na co zwracać uwagę, kupując używany wóz terenowy?
Kontrola ramy nośnej
Najważniejsza w wozach terenowych jest rama nośna, dlatego należy się jej uważnie przyjrzeć. To na niej oparte jest całe nadwozie, zespół napędowy oraz osprzęt. Podczas kontroli ramy warto zwrócić uwagę na elementy blacharskie, ponieważ walka z rdzą jest dosyć kosztowna. Samochód terenowy jest na nią narażony w szczególności, dlatego wypada jej poszukać w dolnych częściach drzwi, progach, podłodze i podłużnicach, a także pod uszczelkami oraz listwami ozdobnymi, gdzie najczęściej gromadzi się wilgoć. Należy jednak pamiętać, że delikatny rdzawy nalot na ramie i elementach zawieszenia jest niegroźny, ponieważ z łatwością będzie go można po zakupie usunąć i zabezpieczyć powierzchnię.Uwaga na zalania
Istotna jest wiedza o faktycznym przebiegu auta oraz powodach jego sprzedaży. Warto sprawdzić, czy samochód nie był zalany podczas którejś z jazd terenowych, co często potwierdzają: nieprzyjemny zapach, wiecznie parujące szyby, a także ogniska rdzy na takich elementach, jak: stelaż fotela czy klamki. Zalanie może niekorzystnie odbić się również na układach elektrycznych, skrzyni biegów oraz skrzyni rozdzielczej. Warto mieć to na uwadze, gdyż koszt wymiany skrzyni i reduktora może bez problemu przekroczyć wartość całego auta. Inaczej niż w przypadku jednostki napędowej – w wozie terenowym wymiana silnika nie jest najdroższym zabiegiem, ale jego częste zalania mogą doprowadzić do nierównej pracy silnika benzynowego, a także trudności z uruchomieniem diesla, jeżeli nie jest on pierwszej młodości.Przejażdżka po asfalcie
Luzy w układzie kierowniczym, skuteczność hamulców i zawieszenia, a także ściąganie auta terenowego w jedną stronę najprościej zweryfikować podczas jazdy na asfalcie. Jeżeli w samochodzie występuje stały napęd na cztery koła, warto przyjrzeć się systemowi włączającemu 4x4 oraz sprawdzić blokadę centralnego mechanizmu różnicowego. Niestety, w przypadku niesprawności któregoś z mechanizmów, który odpowiedzialny jest za przekazywanie napędu na cztery koła, trzeba przygotować się na bardzo drogie naprawy.Poziom wydatków jest jednak często uzależniony od fantazji właściciela. Wóz terenowy, który jest mocno eksploatowany podczas leśnych wypraw, potrzebuje osłony miski olejowej, odpowiednich opon, wyciągarki elektrycznej, a także stalowych progów i zderzaków, które będą znakomitą podstawą dla dodatkowego oświetlenia – przekonuje właściciel firmy Edmark Auto, która prowadzi salon i serwis samochodów amerykańskich z siedzibą w Warszawie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana