Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Metody naprawy silników okrętowych
Naprawa silników okrętowych metodami ubytkowymi
Popularnym sposobem naprawy silników okrętowych jest wykorzystanie metod ubytkowych. Polegają one na przywróceniu elementom silnika właściwości użytkowych z zastosowaniem wybranych technik obróbki mechanicznej: wiercenia, frezowania, szlifowania, docierania czy polerowania. Regenerację elementów silników okrętowych tymi metodami wykonuje między innymi firma Inter Service z województwa śląskiego. W tłokowych silnikach spalinowych metodami ubytkowymi naprawia się najczęściej takie elementy, jak:- głowice i ich uzbrojenie: zawory z gniazdami dolotowymi i wylotowymi, zawory powietrza startowego, zawory bezpieczeństwa, wtryskiwacze paliwa;
- tuleje cylindrowe;
- bloki silnika;
- rowki pierścieni tłokowych;
- czopy wałów korbowych.
Jakie elementy silników okrętowych opłaca się naprawiać?
Zakres naprawy elementów silników okrętowych zależy od możliwości technologicznych i ceny naprawy. Ustalany jest na podstawie poziomu zużycia, który jest określany za pomocą badań nieniszczących oraz analizy historii danej części: jej wieku, dotychczasowej liczby napraw oraz ilości przepracowanych godzin. Najbardziej uzasadniona ekonomicznie i technologicznie jest naprawa dużych elementów silników wolnoobrotowych. W wypadku silników średnioobrotowych regeneracja często okazuje się problematyczna, przez co możliwości usunięcia usterki są ograniczone. Nieopłacalne ekonomicznie i utrudnione technologicznie są naprawy niedużych elementów czterosuwowych, szybkoobrotowych silników pomocniczych. W razie zużycia elementów takich jednostek napędowych lepszym wyborem jest zwykle zakup nowych części.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana