Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Kiedy konieczna jest modyfikacja układu wydechowego?
Modyfikacja układu wydechowego – po co?
Modyfikacja układu wydechowego to dość częsty zabieg, na który wielu decyduje się, po to, żeby poprawić osiągi auta. Jego celem jest przede wszystkim polepszenie dynamiki samochodu. Zmiany mogą też wyostrzyć reakcję na gaz i zmienić brzmienie wydechu. Modyfikacja układu wydechowego jest konieczna w przypadku wprowadzenia poważniejszych zmian, na przykład montażu większej turbosprężarki. Również dla osób, które uczestniczą w rajdach lub wyścigach, tuning układu wydechowego do wersji sportowej jest jednym z podstawowych działań. Wszelkie zmiany wprowadzane w układzie wydechowym wpływają na osiągi silnika przez przyspieszenie procesu wydostawania się spalin.Budowa układu wydechowego
Układ wydechowy składa się z następujących elementów:- kolektor wydechowy – tuż przy silniku, zbiera strugi spalin w jedną i podaje dalej,
- katalizator – odpowiada za redukcję szkodliwych gazów,
- tłumik – wycisza zwłaszcza wysokie tony,
- tłumik końcowy – wycisza niskie tony.
Co robić, a czego nie?
Modyfikacja układu wydechowego zaczyna się od wymiany kolektora z żeliwnego na stalowy z wypolerowanym wnętrzem. Taka zmiana powoduje zauważalny przyrost mocy, widoczny szczególnie przy wysokich obrotach silnika. Niektórzy wolą całkowicie zrezygnować z kolektora, czego zdecydowanie nie należy robić. Chociaż zapewnia to większy wzrost mocy, to często wymaga przełożenia sondy lambda, która może w konsekwencji wysyłać zafałszowane informacje. Niekiedy konieczne okazuje się nawet przeprogramowanie silnika. Kolejną zmianą może być wymiana katalizatora na sportowy z metalicznym wkładem. Zmniejsza on opór spalin, przyspieszając ich wylot. Wymiana dotyczy też tłumika i rury, która do niego doprowadza. Powinna być szersza od standardowo montowanej, ale nie na tyle, żeby tworzyły się w niej wiry. Wszystkie modyfikacje powinny być dokładnie przemyślane.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana