Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak bezpiecznie używać prostownik do akumulatora?
Podłączenie akumulatora do prostownika
Ładowanie akumulatora najlepiej przeprowadzić w garażu lub piwnicy. Pierwszą czynnością jest wyjęcie urządzenia z samochodu, odłączenie ładowarki od prądu (w pierwszej kolejności odpina się „minus”) oraz zdjęcie tzw. „krokodylków” z zacisku, który zlokalizowany jest przy baterii. W akumulatorze starego typu może być również konieczne odkręcenie korków. Następnie należy podłączyć uchwyty na akumulator (plus do plusa i minus do minusa), ustawić odpowiednią wartość w prostowniku (na ogół 12 V) i włączyć go do prądu. Ten sposób jest bezpieczniejszy dla instalacji samochodu, choć nowsze typy prostowników, posiadające mikroprocesor, mogą być ładowane bez wcześniejszego ich odłączania. Ładowanie akumulatora może odbywać się bez odpinania urządzenia z auta. Należy wówczas podłączyć uchwyty prostownika do zacisków (odpowiednio plus do dodatniego i minus do ujemnego) oraz ustawić właściwą wartość ładowania. Ostatnim etapem jest tu podłączenie prostownika do prądu.Czas ładowania akumulatora
Optymalny czas ładowania wynosi 10 – 12 godzin. W wyjątkowych sytuacjach (gdy kierowca nie ma czasu na tak długie ładowanie) wystarczy kwadrans. Jednak po powrocie należy ponownie podłączyć prostownik, by zapobiec rozładowaniu. Kupując prostownik, warto zwrócić uwagę na urządzenie automatyczne z funkcją podtrzymania. Sklep BATCAR Akumulatory posiada bogatą ofertę takich urządzeń i zapewnia fachowe doradztwo.Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Prostownik do akumulatora musi być urządzeniem sprawnym, fabrycznym, wyposażonym w zabezpieczenia przeciwzwarciowe i przeciwprzeciążeniowe, by posiadał możliwość kontrolowania procesu ładowania. Szybkie (awaryjne) ładowanie (trwające zaledwie kilkanaście minut) może być wykonywane jedynie na akumulatorze, który jest w dobrym stanie technicznym. Ładowany akumulator musi znajdować się w pozycji horyzontalnej, należy sprawdzić, czy poziom elektrolitu jest odpowiedni. Nie należy ładować urządzenia większym prądem, gdyż może to spowodować awarię akumulatora (np. degradację płyt ołowianych), a nawet wybuch wydzielającego się w trakcie ładowania wodoru.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana