Artykuł sponsorowany

W jaki sposób etykietować materiały delikatne?

W jaki sposób etykietować materiały delikatne?
Odpowiednie oznakowanie towarów zapewnia sprawny przebieg wszystkich operacji w łańcuchu dostaw. Najprostszym nośnikiem informacji o danym produkcie jest etykieta samoprzylepna. Jednak nie wszystkie produkty nadają się do etykietowania klasycznego ­­szczególnie, jeżeli chodzi o delikatne materiały. Dlatego do wyboru mamy kilka różnych sposobów znakowania. Poznajmy je!

Co to znaczy etykietować?

Etykietowanie, to tak zwany labeling. Jest to usługa oznaczania produktów. Etykietować możemy na wiele sposobów, m.in. poprzez pieczętowanie, naklejanie nalepek, banderolowanie, czyli oklejanie towaru taśmami, sznurkami czy ich pieczętowanie. Wybór zależy od rodzaju produktu i jego opakowania. Etykietowanie produktów odbywa się najczęściej na linii produkcyjnej i robią to specjalne maszyny. Natomiast w hurtowniach i magazynach oznaczanie produktów wykonuje się ręcznie. Praktycznie wszystkie produkty posiadają etykiety, które przedstawiają szczegółowo zawartość i identyfikują markę. Na etykietach, oprócz identyfikacji możemy znaleźć skład ­­­­­­­­czy również tabele wartości odżywczych przy produktach spożywczych. Aby zapewnić długą trwałość etykiet, bardzo ważny jest wybór właściwego materiału do ich produkcji.

Rodzaje etykiet

  • Etykiety marketingowe - wyróżniają się i zachęcają do kupna, udziału w promocjach lub konkursach. Wykorzystywane zwłaszcza w branży kosmetycznej czy produktach tanich, szybko zbywalnych.
  • Etykiety standardowe – są to etykiety papierowe i foliowe. Wykorzystywane przy produktach szybko zbywalnych lub opakowaniach logistycznych.
  • Etykiety plombowe - zabezpieczają produkt i pełnią rolę plomby gwarancyjnej. Po zerwaniu etykiety pozostawiają ślad lub ulegają uszkodzeniu. Stosowane przy elektronice, sprzęcie komputerowym, lekach, wyrobach spożywczych i innych.
  • Etykiety bezklejowe - wykonane są z kartonu lub folii. Mogą mieć różne gramatury i parametry. Przywieszki wykorzystywane są często w przemyśle odzieżowym.

Etykietowanie delikatnych materiałów

Nie do każdego produktu możemy przykleić etykietkę. Mowa tutaj o produktach spożywczych, np. surowe mięso, ryby, wędliny. Przy tego typu produktach identyfikacja jest konieczna, dlatego najlepszym wyborem będą plastikowe łączniki, delikatne żyłki, na których z jednej strony jest mocowana etykieta, a druga część znajduje się w produkcie. Etykiety na takich delikatnych produktach powinny być dobrze przymocowane i przede wszystkim łatwe do usunięcia. Muszą również spełniać wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Delikatne produkty to też ubrania, np. bielizna, rajstopy, koszule z delikatnej tkaniny. Jak je etykietować, aby ich nie uszkodzić? Na to pytanie udzielił odpowiedzi ekspert z firmy Gecko:
Igła Micro to najcieńsza igła stworzona przez Avery Dennison, a dzięki nowej technice polerowania powierzchni lepiej zapobiega uszkodzeniu delikatnego materiału. Jest to igła o niewielkiej średnicy, która wpina łącznik T-End - o zakończeniu w kształcie litery T, który bardzo mocno spina produkty a przy tym łatwo się usuwa. Etykietowanie to jest niewidoczne i bezpieczne dla klientów. W celu usunięcia łączników Micro wystarczy lekko za nie pociągnąć.
Jeżeli zależy nam na zadowoleniu klientów musimy pamiętać, aby do tkanin delikatnych i dzianin o średnio ścisłym splocie wybierać etykiety, które zminimalizują ryzyko powstawania dziur i rozdarć. Łączniki łopatkowe zapobiegają zdjęciu etykiety bez uszkodzenia łącznika. Możemy również wybierać między łącznikami z polipropylenu czy z nylonu, które zapewnią większą wytrzymałość.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.