Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega sublimacja i jakie ma zastosowania w reklamie?
Branża reklamowa dąży do polepszania form przekazu treści reklamowych. Coraz popularniejsze stają się gadżety, przedmioty codziennego użytku oraz tekstylia noszące logo i nazwę firmy. Metoda sublimacji umożliwia stworzenie trwałego i bardzo dokładnego nadruku na przedmiotach wykonanych z materiałów, których naznaczenie innymi technikami nie będzie takie dokładne.
Proces sublimacji stosowany w druku
Sublimacja to fizyczne pojęcie określające bezpośrednie przejście ze stanu stałego w stan gazowy z pominięciem stanu ciekłego. Na tym zjawisku opiera się druk sublimacyjny. Jest to technika wykorzystująca specjalne farby sublimacyjne na papierze transferowym, które w określonej temperaturze i ciśnieniu przenoszone są na wybrany przedmiot pokryty lakierem poliestrowym. Rodzaj nadruku wymaga określonego ciśnienia, temperatury oraz czasu. Natomiast powierzchnia zadruku uzależniona jest od rozmiarów prasy. Sublimacja umożliwia drukowanie projektów CMYK, czyli pełne kolory w przejściu totalnym. Jest idealną metodą odwzorowywania wielokolorowego projektu graficznego. Doskonale nadaje się do różnego rodzaju grafik i zdjęć.
Druk sublimacyjny jako sposób nanoszenia reklamy
Ta technika druku jest często używana w branży reklamowej. Za pomocą sublimacji można stworzyć reklamowe gadżety, smycze kubki czy koszulki. Można je podarować klientom lub umieścić jako element nagrody w konkursie. Przedmioty codziennego użytku nie wylądują w koszu i nie zagubią się tak, jak firmowa wizytówka. W kubku można pić kawę, w materiałowej torbie nosić zakupy, w koszulce chodzić na spacery itd. Logo i nazwa firmy widniejące na danym przedmiocie z łatwością mogą sprawić, że poszerzy się grono potencjalnych klientów. Nadruk nie zniszczy się ani w pralce ani w zmywarce. Jest także odporny na warunki pogodowe.
Ograniczenia w druku sublimacyjnym
Nadruk sublimacyjny najlepiej prezentuje się na polimerach, czyli produktach naturalnych z ceramiki, drewna lub metalu, które są pokryte specjalną warstwą polimerową. W przypadku tekstyliów sublimacja najlepiej sprawdza się na materiałach sztucznych, takich jak poliester lub PES. Ekspert z agencji Studio Siedem w Krakowie dodaje:
Należy jednak zaznaczyć, że najbardziej zbliżony do projektu będzie wydruk na białym materiale. Inne kolory mogą zmienić grafikę. W nadruku za pomocą sublimacji nie ma białej barwy. Kolor ten przybierze barwę koloru, na który będzie naniesiony.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana