Artykuł sponsorowany

Na czym polega sublimacja i jakie ma zastosowania w reklamie?

Na czym polega sublimacja i jakie ma zastosowania w reklamie?

Branża reklamowa dąży do polepszania form przekazu treści reklamowych. Coraz popularniejsze stają się gadżety, przedmioty codziennego użytku oraz tekstylia noszące logo i nazwę firmy. Metoda sublimacji umożliwia stworzenie trwałego i bardzo dokładnego nadruku na przedmiotach wykonanych z materiałów, których naznaczenie innymi technikami nie będzie takie dokładne.

Proces sublimacji stosowany w druku

Sublimacja to fizyczne pojęcie określające bezpośrednie przejście ze stanu stałego w stan gazowy z pominięciem stanu ciekłego. Na tym zjawisku opiera się druk sublimacyjny. Jest to technika wykorzystująca specjalne farby sublimacyjne na papierze transferowym, które w określonej temperaturze i ciśnieniu przenoszone są na wybrany przedmiot pokryty lakierem poliestrowym. Rodzaj nadruku wymaga określonego ciśnienia, temperatury oraz czasu. Natomiast powierzchnia zadruku uzależniona jest od rozmiarów prasy. Sublimacja umożliwia drukowanie projektów CMYK, czyli pełne kolory w przejściu totalnym. Jest idealną metodą odwzorowywania wielokolorowego projektu graficznego. Doskonale nadaje się do różnego rodzaju grafik i zdjęć.

Druk sublimacyjny jako sposób nanoszenia reklamy

Ta technika druku jest często używana w branży reklamowej. Za pomocą sublimacji można stworzyć reklamowe gadżety, smycze kubki czy koszulki. Można je podarować klientom lub umieścić jako element nagrody w konkursie. Przedmioty codziennego użytku nie wylądują w koszu i nie zagubią się tak, jak firmowa wizytówka. W kubku można pić kawę, w materiałowej torbie nosić zakupy, w koszulce chodzić na spacery itd. Logo i nazwa firmy widniejące na danym przedmiocie z łatwością mogą sprawić, że poszerzy się grono potencjalnych klientów. Nadruk nie zniszczy się ani w pralce ani w zmywarce. Jest także odporny na warunki pogodowe.  

Ograniczenia w druku sublimacyjnym

Nadruk sublimacyjny najlepiej prezentuje się na polimerach, czyli produktach naturalnych z ceramiki, drewna lub metalu, które są pokryte specjalną warstwą polimerową. W przypadku tekstyliów sublimacja najlepiej sprawdza się na materiałach sztucznych, takich jak poliester lub PES. Ekspert z agencji Studio Siedem w Krakowie dodaje:

Należy jednak zaznaczyć, że najbardziej zbliżony do projektu będzie wydruk na białym materiale. Inne kolory mogą zmienić grafikę. W nadruku za pomocą sublimacji nie ma białej barwy. Kolor ten przybierze barwę koloru, na który będzie naniesiony.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.