Artykuł sponsorowany

Jakie standardy muszą spełniać opakowania do kosmetyków?

Jakie standardy muszą spełniać opakowania do kosmetyków?

Jakość opakowań kosmetycznych wpływa na stan naszego zdrowia i ma ogromne znaczenie dla zachowania świeżości oraz właściwości produktów. Z tego względu wszystkie opakowania, które stosowane są w branży kosmetycznej np. butelki, pojemniki, słoiki czy nakrętki muszą spełniać rygorystyczne standardy jakości zgodnie z obowiązującymi wymogami i zasadami prawa.

Jakie regulacje prawne dotyczą opakowań do kosmetyków?

Od czasu wejścia Polski do UE standardy jakości określają przepisy unijne. Mają one wpływ nie tylko na skład chemiczny produkowanych opakowań kosmetycznych, ale także ograniczenie ich szkodliwego oddziaływania na środowisko naturalne. Zgodnie z przepisami opakowania kosmetyczne muszą być neutralne pod względem chemicznym – oznacza to, że zastosowane podczas ich produkcji tworzywa sztuczne nie mogą wchodzić w reakcje chemiczne ze składnikami kosmetyków. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1223/2009 z 30 listopada 2009 r. opakowania kosmetyczne muszą być wykonane z materiałów biodegradowalnych oraz zgodnych z zaleceniami odnośnie do ochrony środowiska, czyli muszą zawierać związki o jak najmniejszej szkodliwości, które jednocześnie gwarantują wysoką wytrzymałość, ochronę mikrobiologiczną produktu, a także odporność na działanie różnych czynników np. wysokich i niskich temperatur.

- Nie wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych mogą być stosowane w branży kosmetycznej. Ze względu na rygorystyczne wymogi i przepisy prawa opakowania kosmetyczne muszą być zgodne z obowiązującymi standardami jakości, które gwarantują, że znajdujące się w ich wnętrzu produkty kosmetyczne nie będą szkodziły zdrowiu. Konieczne jest stosowanie w procesie produkcji materiałów biodegradowalnych, a także prawidłowe etykietowanie produktów. Zgodnie z przepisami oznakowania widniejące na opakowaniach muszą być czytelne, dobrze widoczne i nieusuwalne – wyjaśnia ekspert z firmy NOVO-PAK.

Jak wygląda projektowanie opakowań kosmetycznych zgodnie z wymogami prawa?

Konieczność podołania rygorystycznym wymogom nakłada na firmy produkujące opakowania kosmetyczne szereg obowiązków oraz sprawia, że muszą one dopasować swoją strategię rozwoju do obowiązujących trendów i przepisów prawa. Jednym z kluczowych zadań jest opracowywanie nowych metod produkcji, które pozwolą na ograniczenie szkodliwego wpływu opakowań z tworzyw sztucznych na środowisko naturalne i tym samym na zdrowie człowieka. Obecnie coraz częściej wytwarza się elementy opakowań kosmetycznych z polipropylenu z recyklingu oraz produkuje butelki z rPET. Projektowane opakowania mają też ułatwiać segregację i recykling odpadów. Opakowanie kosmetyczne musi zostać tak zaprojektowane i wyprodukowane, aby nie wchodziło w interakcje z kosmetykami i miało odpowiednie właściwości barierowe. Szczególe wymogi dotyczą także etykiet, które również nie mogą powodować przenikania do kosmetyków szkodliwych związków, a także powinny być odpowiednio opisane oraz muszą widnieć na nich określone prawem oznaczenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.