Artykuł sponsorowany

Planowanie outdoorowej kampanii reklamowej. Od czego zacząć?

Planowanie outdoorowej kampanii reklamowej. Od czego zacząć?

Kampania outdoorowa, czyli inaczej reklama zewnętrzna, to popularne szczególnie w aglomeracjach miejskich billboardy i plakaty. Kampania może być tyleż skuteczna, co trudna, bo o uwagę potencjalnego klienta walczą dziesiątki obrazów. Sztuką jest przyciągnąć uwagę i zapaść w pamięć. Tylko jak to zrobić? Oto sposoby na zaplanowanie outdoorowej kampanii reklamowej, które pomogą zmaksymalizować jej skuteczność.

Ekspert z agencji reklamowej Media24 z Lublina mówi:

Istotą kampanii oudoorowej jest rozmieszczenie plakatów w miejscach o szczególnym natężeniu ruchu pieszych i samochodów. Ważne jest też, żeby reklama była dobrze wyeksponowana i nie utonęła w natłoku innych. To zwiększa zasięg kampanii, która i tak pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Skuteczna kampanii outdoorowej – czyli jaka?

Najważniejszym miernikiem skuteczności każdej kampanii reklamowej są zasięgi. To one przekładają się później na konwersję. Istotne, aby jak najwięcej ludzi obejrzało reklamę Twojej firmy. Zwiększa się w ten sposób szansa na to, że zainteresujesz szerokie grono swoją ofertą, a Ci niezainteresowani powinni dzięki dobrej kampanii zapamiętać, że kiedy zmienią zdanie, to do Ciebie mają przyjść po usługę, a nie do konkurencji. Aby osiągnąć te cele, należy billboardy umieszczać w korzystnych lokalizacjach. Dobrze, jeśli są to ruchliwe ulice i miejsca publiczne – bankomaty, pobliże kościoły, centra handlowe. Planując zatem kampanię reklamową, poszukaj agencji, która dysponuje atrakcyjną przestrzenią na Twoją reklamę. Skuteczność kampanii outdoorowej to również przekaz. Doskonale widzisz, jak wiele reklam jest w Twojej okolicy. W pamięci zapada najwyżej kilka. Dobrze zrobiona reklama przykuje uwagę odbiorcy, zwiększając skuteczność. Ogranicz treść, masz zaledwie 7 sekund, aby przekazać klientowi  to, co chcesz.

Co wziąć pod uwagę, aby dobrze zaplanować kampanię outdoorową?

Planując kampanię outdoorową, musisz pamiętać, że Twoim celem są zasięgi. Aby zwiększyć efektywność kampanii, można podzielić czas jej trwania i zmieniać umiejscowienie reklam, przerzucając je do innych części miasta. Samo obejrzenie reklamy przez klienta jednak nie sprawi, że przekona się on do oferty. Twoja reklama musi w prosty i wyrazisty sposób przemówić do niego i zapaść w pamięci. Pierwszym czynnikiem przykuwającym uwagę osób patrzących na billboardy jest kolorystyka. Barwy powinny być intensywne i dostosowane do otoczenia. Muszą się wyróżniać – pamiętaj, że chcesz, aby reklama była widoczna dla pasażerów pojazdów w ruchu – samochodów lub autobusów. Istotną rolę w planowaniu kampanii może odgrywać pora roku. Kiedy jest biało od śniegu, unikaj nadmiaru tego koloru na plakacie. Postaw na prosty font i prosty przekaz. Czytelność reklamy nie oznacza, że musi być ona dosłowna i niewymagająca. Kampania OOH bardzo się opłaca, bo klient jest na nią wyeksponowany niezależnie od swojego wyboru. Billboardy i plakaty zarabiają dla Ciebie non-stop.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.