Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Regeneracja belki skrętnej. Etapy działania
Belka skrętna odpowiedzialna jest za komfortowe i bezpieczne podróżowanie samochodem. Jednak jak w przypadku wielu innych części, może ulegać stopniowemu zużyciu. Jej stopniowa degradacja może zostać jednak skutecznie zahamowana, a stan przywrócony do pierwotnego. Wszystko dzięki odpowiednio przeprowadzonym pracom regeneracji tego elementu. Czym jest ten proces i kiedy warto z niego skorzystać?
Budowa belki skrętnej
Zanim zdecydujesz się na regenerację belki skrętnej swojego samochodu, powinieneś wiedzieć, z jakich części jest zbudowana. Jej głównym elementem jest rura nośna – równie często nazywana jest także poprzecznicą. Do belki przymocowane są specjalne czopy z trawersami, które odpowiadają za utrzymanie poduszki mocującej w odpowiedniej pozycji. Dodatkowo służą one jako zabezpieczenie nadwozia przed obijaniem się belki o karoserię samochodu. Następnym istotnym elementem są łożyska igiełkowe. Do nich z kolei montowane są wahacze z wprasowanymi w nie czopami koła. Ostatnimi z części są natomiast piasty koła.
Regeneracja belki skrętnej – na czym polega?
Tylna belka skrętna w samochodzie często określana jest również jako zawieszenie półzależne. Jej ogromną zaletą jest mało skomplikowana konstrukcja – łączy ona ze sobą na sztywnej linii oba koła. W przypadku wystąpienia problemów z tym elementem pojazdu istnieją dwie możliwości:
-
regeneracja,
-
naprawa.
W przypadku wczesnego wykrycia problemu z autem możliwe jest podjęcie regeneracji elementu w celu przywrócenia mu pierwotnej funkcjonalności. To, co najistotniejsze dla kierowcy to fakt, że właściwie wykonana regeneracja tylnej belki w pojeździe – przy zastosowaniu część odpowiedniej jakości – umożliwia doprowadzenie jej do stanu prawie fabrycznego. Sama regeneracja przebiega w stosunkowo prosty sposób. Mechanik dokonuje jej rozebrania, oczyszczenia oraz zaimpregnowania. Następnie elementy uszkodzone lub zużyte wymienianie są na nowe. Najczęściej są to czopy, uszczelniacze oraz łożyska – wyjaśnia specjalista z firmy AutoUkład Andrzej Siwiec.
Objawy zużycia belki skrętnej – jak je rozpoznać?
Podczas jazdy samochodem cały układ zawieszenia poddawany jest bardzo dużym obciążeniom. Do tego dochodzą panujące na zewnątrz niekorzystne warunki – woda, sól, pył oraz kurz, które w znaczącym stopniu zwiększają awaryjność belki skrętnej. Kierowca łatwo może zaobserwować pierwsze objawy, które powinny skłonić go do podjęcia działań i wizyty w warsztacie. Do najczęściej spotykanych symptomów świadczących o konieczności regeneracji belki można zaliczyć stukanie, piszczenie, ocieranie się, czy dochodzenie innych odgłosów z tylnej części pojazdu. Nie warto bagatelizować tego typu objawów. Brak jakiegokolwiek działania sprawi, że usterka będzie postępować, a wraz z nią zwiększać się będą koszty naprawy. Ostatecznie może dojść do jej całkowitego uszkodzenia i konieczna będzie wymiana elementu na nowy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana