Artykuł sponsorowany

Od pomysłu po realizację w praktyce – systemy automatyki i robotyki

Od pomysłu po realizację w praktyce – systemy automatyki i robotyki
Dzisiejszy przemysł produkcyjny trudno jest sobie wyobrazić bez automatyzacji i robotyzacji procesów. Aby tworzyć innowacyjne technologicznie produkty, konieczne jest zastosowanie nowoczesnych maszyn. W zależności od zastosowania projektuje się je według oczekiwań Klienta i w dopasowaniu do aktualnych potrzeb. Dowiedz się, jakie elementy składają się na planowanie i wdrożenie projektu automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych.

Co składa się na proces tworzenia procesów automatyzacji i robotyzacji?

Wszystko zaczyna się od pomysłu Klienta. To on decyduje o tym, jakie potrzeby ma spełniać konkretny robot w parku maszynowym. Firma APE Systems z Kędzierzyna-Koźla, producent systemów robotyki dla przemysłu, sugeruje, że Klient odgrywa kluczowe znaczenie w inicjacji produkcji automatyzacji procesu oraz wykonania maszyny. Kolejny etap to analiza samego procesu produkcyjnego, który dana maszyna ma wykonywać. Inżynierowie analizują go pod kątem rozwiązania technologicznego i oczekiwanych rezultatów, o których mówi Klient. Ta część projektowania procesu automatyzacji i maszyny, która go wykonuje, kończy się skompletowaniem dokumentacji dotyczącej wykonywanej przez maszynę pracy. Znajduje się w niej projekt samej maszyny i koncepcja rozwiązania technologicznego.

Co jeszcze trzeba zrobić do wdrożenia automatyzacji i robotyzacji procesu?

Gdy wszystkie dokumenty i projekt są już skompletowane, przychodzi moment na kluczowy krok – produkcję maszyny. W tym czasie projekt z dokumentacji jest przekazywany do systemu wykonawczego, gdzie są realizowane wszystkie niezbędne elementy maszyny. Kluczowy jest dobór odpowiednich materiałów oraz wykonanie robota zgodnie z przyjętymi miarami, by zapewnić mu niezawodność. Gdy maszyna zostanie już wykonana, nadchodzi czas na zakończenie projektu w zakładzie produkcyjnym Klienta. W tej części wdrażania automatyzacji i robotyzacji nowego procesu transportuje się wszystkie elementy maszyny do Klienta. Tam urządzenie jest składane, uruchamiane i dołączane do parku maszynowego zakładu. Aby produkcja odbywała się w sposób bezproblemowy, należy przeszkolić personel w obsłudze i konserwacji maszyny. Producent sprzętu powinien również zapewnić serwis gwarancyjny urządzenia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.