Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę projektując system monitoringu

Na co zwracać uwagę projektując system monitoringu
System monitoringu pomaga w chronieniu budynku przed dewastacją i kradzieżami. Szczególnie przydatny jest wtedy, gdy posesja często pozostaje bez nadzoru. Podczas projektowania systemu monitoringu warto zwrócić uwagę na pewne szczegóły, które umożliwią jej skuteczne działanie.

Plan – dobry początek

Tworząc swój system monitoringu, istotny jest plan działania. Zawierać on powinien wszelkie ważne informacje, takie jak ilość i rodzaj kamer, okablowanie, czy zasilanie jakie macie zamiar zastosować.
-Każdy system monitoringu wymaga indywidualnego podejścia w kwestii doboru urządzeń. Aby stworzyć jak najlepszy system, konieczny jest plan monitoringu dla swojego domu lub mieszkania. Pozwoli on uwzględnić elementy najważniejsze dla konkretnego budynku lub wnętrza – przekonuje ekspert  firmy SNAPVISION.

Rejestrator

Kiedy plan monitoringu jest już gotowy, kolejnym etapem projektowania jest wybór rejestratora. To urządzenie nagrywające obraz z kamery, przetwarzające go oraz umożliwiające wyświetlanie obrazu na telewizorze, monitorze LCD lub przez sieć INTERNET na komputerze, lub urządzeniach mobilnych takich jak smartfon, lub tablet. To, na jaki rejestrator się zdecydujecie zależy od ilości kamer, które planujecie rozmieścić na swojej posesji (zwykle stosuje się podziały na 4, 8 i 16 kamer). Na rynku znaleźć można wiele modeli rejestratorów, dlatego podjęcie decyzji o kupnie tego właściwego może być problematyczne. Skuteczny rejestrator powinien cechować się dobrymi parametrami pracy i łatwością obsługi. Warto szukać urządzenia posiadającego takie opcje dodatkowe, jak funkcja detekcji ruchu, podgląd obrazu przez sieć INTERNET, porty USB, wyjście HDMI, wbudowany router WIFI, czy też kompresję H.264 lub H.265

Kamera i obiektyw do monitoringu domu

W następnej kolejności trzeba dokonać wyboru kamery i obiektywu. Kamery CCTV można podzielić (ze względu na kategorię) na:
  • zewnętrzne i wewnętrzne,
  • sieciowe i analogowe,
  • kopułowe/kompaktowe/obrotowe/tubowe.
Podczas dokonywania wyboru kamery do monitoringu należy ustalić odległość i szerokość obszaru, jaki ma ona obserwować. Kąt widzenia kamery zależny jest od przetwornika obrazu i długości ogniskowej obiektywu (standardowe parametry to obiektyw 3.6 mm w kamerze z przetwornikiem 1/3, umożliwia obserwację 67° w poziomie przy odległości 10 m do obiektu, 13 m szerokości i ok. 10 m wysokości obserwowanego obszaru).

Wtyki, przewody i zasilanie

Ostatnim elementem systemu monitoringu, o którym nie można zapomnieć jest połączenie i zasilanie kamer i rejestratora. W przypadku analogowych systemów połączenie realizuje się kablem koncentrycznym z przewodem zasilania. Należy pamiętać, że przewody różnią się między sobą jakością i rodzajem zastosowanego materiału, dlatego dobierać je trzeba do konkretnych modeli urządzeń. W przypadku kamer sieciowych i technologii AHD, stosujemy przewody 4-parowe typu „skrętka”. Istotne jest również właściwe zasilanie kamer. Zwykle stosuje się lutowane wtyki DC, wtyki DC z kabelkiem oraz S-55A i S-55. Zasilanie zrealizować można za pomocą zasilaczy buforowych lub klasycznych zasilaczy z listwami zasilającymi. W przypadku kamer sieciowych, można zastosować tak samo typowe zasilanie na dwóch przewodach z wtykiem DC, lub zasilić je bezpośrednio po skrętce z switcha POE.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.