Artykuł sponsorowany

Jak skutecznie zaadaptować przestrzeń stoiska wystawienniczego na targach?

Jak skutecznie zaadaptować przestrzeń stoiska wystawienniczego na targach?

Targi branżowe to doskonała okazja dla każdej firmy do zaprezentowania się przed gronem potencjalnych klientów i partnerów. Jednym z najważniejszych etapów przygotowań do targów jest stworzenie odpowiedniego stoiska wystawienniczego. Jak to zrobić, by nasze stanowisko przyciągało uwagę i zachowało swą funkcjonalność?

Określenie celów

Uczestnictwu w targach mogą przyświecać różne cele, np. zaprezentowanie marki i budowanie jej wizerunku, przedstawienie nowego produktu, nawiązanie nowy kontaktów z klientami i partnerami biznesowymi. Zwykle targi trwają zbyt krótko, by móc wykorzystać je na wszystkie możliwe sposoby, dlatego warto zawczasu zdecydować w jakim celu w ogóle zamierzamy się na nich wystawić i to właśnie temu celowi podporządkować resztę przygotowań. Najważniejsze jest zadbanie o to, by stoisko wystawiennicze było przede wszystkim funkcjonalne i pozwalało nam osiągnąć zamierzone efekty.

Funkcjonalność stanowiska

O tym, czy stanowisko będzie dobrze się spisywało podczas targów decyduje nie jego wielkość czy wygląd zewnętrzny, ale przede wszystkich wyposażenie, czyli znajdujące się w nim meble i innego rodzaju sprzęty. Nie ulega wątpliwości, że dobór wyposażenia powinien być uzależniony od celu, który sobie postawiliśmy. Dla przykładu – jeśli chcemy zaprezentować nasze produkty i usługi, niezbędnym elementem wyposażenia będą gabloty oraz inne meble, które pozwolą w należyty sposób wyeksponować towar, a także stojaki z katalogami, ulotkami czy pozostałymi materiałami reklamowymi. Jeśli dysponujemy materiałami multimedialnymi, np. filmami lub prezentacjami, przydadzą się również urządzenia do ich wyemitowania, np. monitory. Bardzo ważne jest zapewnienie odwiedzającym nam klientom odpowiedniej ilości miejsca do zapoznania się z ekspozycją, dlatego najlepiej w tym przypadku sprawdzą się stoiska otwarte, umożliwiające swobodne przechodzenie. Jeśli z kolei kluczowe jest dla nas nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, powinniśmy stworzyć w naszym stoisku warunki do rozmowy i omówienia wszelkich kwestii związanych z potencjalną współpracą – przydadzą się między innymi meble do siedzenia czy chociażby sprzęt do zrobienia herbaty lub kawy dla gości. Stoisko stworzone w takim celu może być w pewnym stopniu odgrodzone od pozostałej przestrzeni targowej.

Wyposażenie stoiska – skąd je wziąć?

Jak widzimy odpowiednie meble są niezbędnym elementem wystroju stoiska wystawienniczego. Nie musimy ich kupować, możemy je wypożyczyć. Jedną z firm oferujących wynajem mebli, w tym mebli na targi branżowe, jest przedsiębiorstwo Meblostrefa.

Estetyka stanowiska

Atrakcyjnie prezentujące się stoiska w naturalny sposób przyciągają uwagę gości targów – a im większa uwaga, tym większa szansa osiągnięcia zamierzonych celów. Warto poświęcić trochę czasu estetyce stanowiska, jednak nie należy skupiać na tym wszystkich naszych wysiłków. Należy pamiętać, że to jakość jest decydująca, nie ilość – przesyt elementów estetycznych może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Jeśli chcemy, by nasze stoisko prezentowało się jak należy, warto podglądać konkurencję – wystarczy obejrzeć relacje z poprzednich targów by zorientować się jakie są obecne trendy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.