Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Montaż instalacji gazowej w aucie - krok po kroku
Płynny gaz to najtańsze paliwo na rynku – jego cena to około 50% ceny benzyny. Nic dziwnego zatem, że wielu kierowców - szczególnie tych, którzy za kółkiem spędzają dużo czasu i rocznie pokonują dystanse większe niż standardowe 15 tys. kilometrów – decyduje się na to rozwiązanie. Aby jednak móc tankować gaz, musimy zamontować w naszym aucie specjalną instalację. W jaki sposób przebiega ta procedura?
Krok pierwszy – kontrola techniczna samochodu
Aby montaż instalacji gazowej w samochodzie zakończył się sukcesem, pojazd musi być w nienagannym stanie technicznym. Dlatego przed przystąpieniem do jakichkolwiek czynności montażowych, konieczne jest przeprowadzenie skrupulatnej kontroli, między innymi układu zapłonowego silnika, układu wydechowego, czy wreszcie samej jednostki napędowej. Jeśli w samochodzie zostaną wykryte usterki wykluczające prawidłowy montaż, powinien on zostać odroczony do czasu ich usunięcia. Ponadto po przeprowadzeniu kontroli przygotowywany jest protokół określający stan technicznych. Dokument ten pozwala określić odpowiedzialność za stan auta po przeprowadzeniu prac montażowych i rozstrzygnąć ewentualne spory między firmą dokonującą montażu a klientem.
Krok drugi – dobór komponentów
Podstawą sprawnego działania instalacji są komponenty, z jakich została ona złożona – dlatego ich wybór powinien być podparty rzetelną wiedzą w tym temacie. Do najważniejszych elementów zalicza się sterownik, dobierany do stopnia zaawansowania silnika, reduktor dopasowany do jego mocy oraz wtryskiwacze – w ich przypadku wybór uzależniony jest od czasu wtrysku benzyny na wolnych obrotach.
Krok trzeci – planowanie instalacji
Chociaż ogólny schemat instalacji gazowych w samochodach jest podobny, to w każdym przypadku prace montażowe wymagają indywidualnego, bardzo szczegółowego zaplanowania rozmieszczenia poszczególnych elementów.
- Istotne jest, żeby projekt instalacji przewidywał konieczność napraw i wykonywania prac serwisowych – mówi przedstawiciel firmy Auto Gaz Śląsk – Jeśli po montażu nie ma łatwego dostępu do elementów instalacji, trudno uznać pracę za wykonane prawidłowo.
Krok czwarty – regulacja
Po wykonaniu prac montażowych niezbędne jest wyregulowanie instalacji – zadanie to polega między innymi na kalibracji reduktora. Prawidłowa regulacja wykonywana jest zarówno na wolnych obrotach silnika, jak i podczas jazdy testowej. Jest to niezwykle istotne, ponieważ nieprawidłowe wyregulowanie instalacji przyczynie się do większego spalania paliwa, zmniejsza komfort jazdy i może przyczynia się do usterek.
Należy pamiętać, że montaż instalacji gazowej to zadanie wymagającego odpowiednich umiejętności, wiedzy oraz sprzętu. Dlatego należy je powierzać wyłącznie posiadającym odpowiednie uprawnienia serwisom samochodowym.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana