tabletki- suplementy diety
5 maja 2022

Kategoria:
Zdrowie i uroda

Wpływ suplementów na zdrowie. Fakty i mity

W mediach można zaobserwować wiele reklam różnych suplementów diety. Są one chętnie kupowane w aptekach i sklepach. Dla niektórych osób są one niemal niezbędnym elementem na co dzień. W wielu przypadkach mogą to być jednak preparaty, które nie mają korzystnego wpływu na ludzki organizm. Dowiedz się zatem, czy warto sięgać po te substancje i jak je stosować, by nie zaszkodziły, a pomogły.

Fakty dotyczące suplementów diety

Suplementacja witamin i składników mineralnych często jest niezbędna. Organizm potrzebuje wielu cennych substancji, by mógł prawidłowo funkcjonować. Powinny być mu one dostarczane w codziennej diecie. Jednak nie zawsze jest to możliwe. Dlatego można je uzupełnić dzięki odpowiednio dobranym suplementom. Wiele substancji jest zalecanych przez lekarzy, np. witamina D w okresie jesienno-zimowym. Podobnie jest z żelazem czy witaminami B i K.

Przyjmowanie witamin i minerałów jest też konieczne przy wielu chorobach. Warto jednak pamiętać, że zdrowe osoby, które odpowiednio się odżywiają, nie powinny przesadzać z sięganiem po takie produkty. Zdrowy rozsądek jest tu szczególnie istotny. Jak wskazują specjaliści firmy Mega Power, najważniejsze są zdrowe nawyki żywieniowe oraz stan zdrowia. Należy również pamiętać, by unikać preparatów, które pochodzą z niewiadomych, niesprawdzonych źródeł. W szczególności trzeba wystrzegać się substancji sprzedawanych na bazarach itp.

Suplementy diety – mity

Często powtarzanym mitem jest przypisywanie suplementom efektów uzyskiwanych dzięki lekom. Preparaty te są często mylone z lekarstwami. To, że można je nabyć w aptece, nie oznacza, że mają leczniczy wpływ na organizm. Są one kategoryzowane jako środki spożywcze, a nie lecznicze.

Innym popularnym sposobem postrzegania suplementów diety jest przekonanie, że ich stosowanie nie musi być skonsultowane ze specjalistą. Jeśli użytkownik nie wie, jakie jego organizm ma potrzeby, zwykle wybiera preparat wieloskładnikowy lub zażywa wiele tabletek jednocześnie. Może przez to przedawkować pewne substancje, co może mieć poważniejsze konsekwencje niż ich brak. W efekcie możliwe jest np. nadmierne obciążenie wątroby, uszkodzenie serca oraz nerek, a nawet doprowadzenie do zakrzepicy. Warto pamiętać, że niemal każda substancja wchodzi w reakcję z pozostałymi, a więc obniżać bądź wzmagać ich działanie.

Mitem jest jednak również to, że przy intensywnym wysiłku fizycznym, związanym z profesjonalnym treningiem, nie są potrzebne suplementy. Tak duże obciążenie organizmu może wymagać dodatkowych porcji substancji odżywczych. Warto jednak sięgać po te zalecone przez ekspertów.