12 grudnia 2017

Kategoria:
Zdrowie i uroda

Witaminy D3 i K2. Dlaczego są tak potrzebne?

Aby nasze kości były zdrowe przez długie lata, należy dostarczać organizmowi odpowiednie dawki wapnia. Panujące przekonanie, że szklanka mleka lub porcja serka homogenizowanego wzmacniają układ kostny, nie ma wiele wspólnego z prawdą. Do utrzymywania zdrowia kości konieczne jest przyjmowanie witamin D3 i K2.

Po co przyjmować witaminy D3 i K2?

Każdy, kto pragnie dbać o zdrowie swoich kości powinien wiedzieć, że jego obowiązkiem jest przyjmowanie odpowiedniej dawki witamin D3 i K2. Ich unikalne połączenie chroni nasz organizm przed osteomalacją, osteoporozą oraz zaburzeniami mineralizacji kości. Ponadto, zmniejsza ryzyko zachorowania na miażdżycę. Obie witaminy są bardzo ważne dla zdrowia człowieka, dlatego należy włączyć je do swojej diety.

Zalety witamin D3 i K2

Witamina D3 jest produkowana wtedy, gdy wystawiamy skórę na działanie promieni słonecznych. W rzeczywistości jest nie tylko witaminą, ale hormonem steroidowym, często nazywanym także „witaminą życia”.

-Bierze ona udział w wielu procesach życiowych i dba o to, by ludzki organizm funkcjonował w sposób prawidłowy. Co więcej, ma świetny wpływ na układ krążeniowy, kostny i trawienny oraz poprawia odporność. Wpływa także na poprawę samopoczucia, a badania pokazują, że może także skutecznie obniżać ryzyko zachorowania na raka – tłumaczy nasz rozmówca reprezentujący LABORATORIA NATURY.

Witaminę K2 rzadko można znaleźć w europejskich produktach spożywczych, dlatego wiele osób cierpi z powodu jej niedoboru. Niekorzystnie wpływa on na ludzki organizm i może prowadzić do wielu poważnych, śmiertelnych chorób.

Poza tym, że zadaniem witaminy K2 jest dbanie o nasze zęby i kości, to dodatkowo zapobiega ona chorobom sercowo-naczyniowym i nowotworom.

Gdzie znaleźć witaminy D3 i K2?

Na niedobór witaminy D cierpi podobno aż 90% Polaków, czego powodem jest zbyt mała ekspozycja na słońce. Wpływ na to mają zarówno panujące w naszym kraju warunki atmosferyczne, jak i współczesny tryb życia. Jednak tę witaminę suplementować możemy sobie sami. Zawierają ją m.in. jajka, produkty mleczne, oleje roślinne, wątróbka oraz dojrzałe sery.

Jeśli chodzi o witaminę K2, to najwięcej jej można znaleźć w japońskiej potrawie nazywanej Natto, którą wykonuje się ze sfermentowanej soi. Ci, którzy nie przepadają za orientalną kuchnią mogą dostarczać ją organizmowi dzięki tłustym produktom pochodzenia zwierzęcego.

Nie da się ukryć, że najprostszym sposobem na uzupełnienie niedoborów witamin D3 i K2 jest przyjmowanie odpowiednich suplementów diety. Ich regularne stosowanie z pewnością przyniesie oczekiwane efekty i zapewni zdrowie naszym kościom.