terapia kwiatowa
5 stycznia 2020

Kategoria:
Zdrowie i uroda

W jaki sposób samopoczucie psychiczne wpływa na zdrowie?

Nadmiar codziennych obowiązków, ciągłe życie w stresie, pośpiech oraz mnóstwo innych czynników każdego dnia wpływa na stan naszej psychiki. Problemy ze złym samopoczuciem przeważnie są bagatelizowane na rzecz różnego rodzaju zajęć, które zwyczajnie trzeba wykonać. Jednak utrzymywanie takiego stanu może prowadzić do wielu zdrowotnych problemów.

Od złego samopoczucia do bólów fizycznych

Na złe samopoczucie mają wpływ bardzo różne czynniki. Przeważnie jest to brak czasu dla siebie i bliskich, dążenie do wygórowanych celów, stres w pracy, problemy w życiu osobistym oraz szybkie spożywanie niezdrowych posiłków. Wszystko to wpływa na osłabienie naszego organizmu i uczucie wyczerpania. Może to także pogorszyć komfort snu, co będzie objawiało się zmęczeniem każdego ranka, nadmierną sennością i niechęcią do rozpoczynania kolejnych dni. W efekcie osłabienie organizmu spowodowane wieloma czynnikami jest w stanie stwarzać problemy fizyczne w postaci bólu głowy, czy bólach w okolicach serca i żołądka. Samodzielne leczenie się farmakologią niwelującą takie objawy przez dłuższy czas może tylko pogorszyć nasz stan.

Mnogość przyczyn

Wiele osób nie dopuszcza do siebie myśli, że coraz poważniejsze problemy zdrowotne wynikają ze stylu życia, który codziennie po trochu wyniszcza organizm. Na samopoczucie wpływ mają czynniki zewnętrzne i wewnętrzne. Dzień może być gorszy przez złą pogodę, nadmiar zajęć lub nieprzyjemną sytuację. Stres często wpływa na metabolizm, co prowadzi do niedoboru określonego składnika w organizmie.

Pracownik firmy Zdrowy Balans w Tulcach mówi: Zdarza się, że lekarze nie znajdują przyczyny pojawiającego się bólu. Nie musi on jednak mieć swojego podłoża fizycznego. Może to być nadmierny stres, nerwica, depresja lub choroba psychosomatyczna.

Jak sobie z tym wszystkim poradzić?

Może się wydawać, że poprawa samopoczucia psychicznego nie jest tak trudna. Należy przemyśleć swój system dnia i wprowadzić do niego stosowne zmiany – sport, spotkania z przyjaciółmi, czas dla siebie na realizację hobby, zdrowe posiłki o regularnych porach, niedopuszczanie do sytuacji stresowych oraz wolniejszy tryb życia. W praktyce wiele osób nie umie samodzielnie poprawić swojego stanu psychicznego. Dlatego można udać się do lekarza po konwencjonalne metody leczenia lub zdać się na inne formy jak np. terapia kwiatowa dra Edwarda Bacha. Zrównoważenie stanów emocjonalnych oraz pośrednie oddziaływanie na emocjonalną przyczynę często okazuje się lepszym lekarstwem na różne rodzaje czynników stresogennych niż np. farmakologia.