Spirulina w tabletkach
19 września 2021

Kategoria:
Zdrowie i uroda

Kiedy warto zażywać spirulinę w tabletkach?

Spirulina uważana jest za cenne źródło łatwo przyswajalnego białka, witamin i żelaza. Ten popularny suplement diety bez problemu nabędziemy w aptece czy w sklepach internetowych. W jakich sytuacjach szczególnie wskazane jest uzupełnienie codziennej diety o spirulinę w tabletkach i jak ją przyjmować? Odpowiadamy na te pytania.

Spirulina – dostępne preparaty

Na rynku dostępne są obecnie różne preparaty ze spiruliną. Kluczowym składnikiem tych produktów są algi morskie, znane ze swoich właściwości odżywczych i prozdrowotnych. Algi bogate są w aminokwasy, kwasy Omega-3, żelazo i inne minerały oraz witaminy m.in. C, D, E, K, B12, PP. Możemy wybrać spirulinę w tabletkach czy kapsułkach lub w formie proszku dodawanego do posiłków. Przed zakupem preparatu warto zapoznać się z jego składem i informacją o pochodzeniu alg oraz sposobem przyjmowania. Atutem suplementów ze spiruliną jest nieobecność w nich cukru, pszenicy, glutenu, produktów mlecznych oraz konserwantów i sztucznych dodatków. Osoby przyjmujące na stałe leki powinny skonsultować takie uzupełnienie diety ze swoim lekarzem. U osób zdrowych nie stwierdzono żadnych negatywnych oddziaływań spiruliny. Mogą przyjmować ją też weganie, w tym wypadku jest cennym źródłem białka innego niż zwierzęce.

Wskazania do przyjmowania spiruliny w tabletkach

Spirulinę w tabletkach, a taką znajdziemy między innymi w ofercie sklepu zielarsko-medycznego Po Zdrowie, przyjmować można jako uzupełnienie wyżej wymienionych elementów zdrowej, zbilansowanej diety. Algi działają również wzmacniająco i odtruwająco na wątrobę, poprawiają odporność organizmu oraz są pomocne w neutralizowaniu zaburzeń układu trawienia. Inne wskazania do zażywania spiruliny to detoksykacja nerek, fibromialgia, wrzodziejące zapalenie jelit i wrzody trawienne oraz zakażenie drożdżami Candida albican. Spirulina przyczynia się do ogólnej poprawy kondycji fizycznej i psychicznej oraz hamuje procesy starzenia się.

Spirulina przed posiłkiem czy po?

Spirulina spożywana przed posiłkiem wspomaga odchudzanie. Jeśli nie zależy nam na takim efekcie, można wziąć tabletkę również w czasie jedzenia lub po nim. W tym ostatnim przypadku może liczyć na dodatkową porcję energii. Spirulina nie jest lekiem, zatem mamy dość dużą dowolność, jeśli chodzi o porę jej przyjmowania. Ważne, by trzymać się zaleceń producenta z ulotki i pamiętać o w miarę regularnym zażywaniu tabletek. Zwykle maksymalna dawka tego suplementu dla osoby dorosłej to kilka kapsułek lub tabletek dziennie.