Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze roweru miejskiego?
- Istotne jest nie tylko to, gdzie i po jakiej nawierzchni będziemy się poruszać rowerem, ale także dostosowanie wielkości i innych parametrów konstrukcji roweru do naszego wzrostu i wagi.– mówi specjalista z serwisu activsport.eu
- Chodzi tu nie tylko o wygodę jazdy i niwelowanie ewentualnych drgań, ale również o kwestię przenoszenia roweru. Jeśli będziemy musieli nasz rower znosić i wnosić codziennie na czwarte piętro, ponieważ możemy go przechowywać tylko w mieszkaniu, lepiej, żeby był możliwie lekki.
Rama roweru miejskiego
Ciężar roweru w największym stopniu zależy od jego ramy. Rama to szkielet roweru. W rowerach miejskich rama najczęściej wykonana jest ze: stali, aluminium, włókna szklanego (karbonu), tytanu. Najlżejsze, ale i najdroższe, są ramy rowerów zrobione z tytanu. Najcięższe są ramy stalowe. Z tego powodu dobrze amortyzują drgania. Są jednak najbardziej narażone na korozję. Natomiast na ich korzyść zdecydowanie przemawia cena. Ramy aluminiowe i karbonowe są rozwiązaniami pośrednimi, bardziej uniwersalnymi. Wyróżniają się wytrzymałością i stabilnością. Wiele z nich ma świetny stosunek jakości do ceny. Rama roweru może być: męska lub damska. Damska rama charakteryzuje się obniżeniem górnej rury, co powoduje ułatwienie podczas wsiadania i zsiadania z roweru oraz jazdę w niesportowym stroju, np. w sukience lub spódnicy. Rama męska skonstruowana jest w sposób typowy również dla innych rodzajów rowerów – łączy rurę podsiodłową z główką ramy. Warto dodać, że oprócz rodzaju ramy, wybieramy również jej rozmiar – dopasowując go do naszego wzrostu, wagi i preferencji. Dlatego warto zawsze „przymierzyć” i wypróbować rower przed zakupem.Jaki rozmiar kół i rodzaj opon wybrać?
Oprócz wyboru ramy, musimy podjąć decyzję co do wielkości kół i rodzaju opon. Zazwyczaj klienci wybierają koła o wielkości 26, 28 cali lub nawet większe, ponieważ daje to możliwość dosyć szybkiej, a jednocześnie bezpiecznej jazdy w miejskich warunkach. Bieżnik opon powinien być drobny, co pomoże zwiększyć przyczepność na mokrej powierzchni, ale nie będzie podczas spokojnej miejskiej jazdy po asfalcie czy ścieżkach rowerowych stawiał zbędnego oporu.Wyposażenie roweru i akcesoria rowerowe
Rower miejski powinien być wyposażony w niezbędne rowerowe akcesoria. Najistotniejsze są: światła przednie i tylne, elementy odblaskowe, dzwonek. W porównaniu do rowerów trekkingowych lub górskich rowery miejskie nie są wyposażone w dużą ilość przerzutek i dodatkowych opcji hamulcowych. Nie jest to jednak podstawowa kwestia w tego typu rowerach – producenci stawiają tu raczej na wygodę jazdy i bezpieczeństwo w standardowych warunkach. Natomiast istotne jest tu wygodne siodełko – w rowerach miejskich jest ono stosunkowo duże. Jego jakość, a co za tym idzie – komfort jazdy – zależy już od naszych możliwości finansowych. Osprzęt warto uzupełnić o dodatkowe akcesoria, które nie są może niezbędne, ale sprawią, że codzienne przejażdżki czy też dojazdy do pracy staną się jeszcze bardziej przyjemne i niekłopotliwe. Można pomyśleć o błotnikach oraz osłonach łańcucha, dzięki czemu nasze ubrania nie będą narażone na zachlapanie lub rozdarcie. Być może przydadzą się również: bagażnik, kosz na zakupy, torbę i inne drobiazgi, miejsce na bidon albo sakiewki na akcesoria.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana