Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Organizacja firmowej imprezy integracyjnej w hotelu
Jeszcze kilka lat temu imprezy integracyjne nie cieszyły się dużą popularnością. Jednak korzyści z tego typu wydarzeń sprawiły, że firmy coraz chętniej organizują dla pracowników imprezy integracyjne, zatrudniając nawet profesjonalnych organizatorów, których zadaniem jest dopracowanie wydarzenia do perfekcji. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy organizacji firmowej imprezy integracyjnej na terenie hotelu.
Jak określić cel imprezy integracyjnej?
Aby móc przystąpić do realizacji imprezy integracyjnej, warto określić jej cel. Szczególną uwagę należy zwrócić oczywiście na integrację grupy i ewentualne wyjaśnienie pojawiających się konfliktów. Jednak imprezy integracyjne mogą mieć na celu także lepsze poznanie się pracowników, jeśli do firmy czy konkretnego zespołu dołączyło grono nowych osób lub gdy firma dopiero zaczyna swoje działanie. Możemy także chcieć odkryć indywidualne możliwości poszczególnych pracowników, ich mocne i słabe strony podczas różnego rodzaju wyzwań zarówno tych fizycznych, jak i umysłowych. W ten sposób możemy także sprawdzić, jak wygląda współpraca w grupie, kto ma tendencje do podejmowania odpowiedzialności za jej działania, a kto woli podporządkowywać się decyzjom większości. Wyjazd integracyjny może także stanowić formę motywacji do kolejnych działań na rzecz firmy.
Jak wybrać miejsce na imprezę integracyjną?
Wybór lokalizacji stanowi także jeden z najważniejszych aspektów, które trzeba rozważyć, organizując imprezę integracyjną. Warto przede wszystkim pamiętać, aby do miejsca, w którym organizowana będzie impreza integracyjna, był łatwy i stosunkowo krótki dojazd.
Jak twierdzi ekspert reprezentujący Hotel Anna: „Organizując imprezę integracyjną, należy pamiętać o tym, żeby dostosować wybierany hotel, do liczby pracowników, którzy wezmą w niej udział. Baza noclegowa musi być na tyle duża, żeby zorganizowane grupy nie przeszkadzały innym hotelowym gościom”.
Co więcej, warunki hotelowe powinny spełniać nasze wymagania w zakresie komfortu. Jeśli chcemy połączyć nasz wyjazd integracyjny ze szkoleniem, wybrany hotel musi posiadać także salę konferencyjną.
Jak przygotować atrakcje dla pracowników?
Jeśli podjęliśmy już decyzję, co będzie stanowiło cel naszej imprezy, a także określimy miejsce, gdzie się ona odbędzie, czas przystąpić do wybrania atrakcji. Możemy oczywiście skorzystać z szeregu atrakcji turystycznych znajdujących się w mieście lub jego okolicach. Jeśli natomiast chcemy skupić się na integracji w mniejszym gronie i wytworzeniu się porozumienia między pracownikami, warto oprócz popularnych atrakcji, wybrać także bardziej kreatywne formy spędzania czasu. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu obszaru hotelu pracowniczego. Możemy zarówno rozegrać grę terenową, podczas której oprócz zaangażowania pracowników sprawdzimy także współpracę między nimi, jak i zorganizować jakieś ciekawe spotkanie, czy tematyczną imprezę taneczną. Warto pamiętać, że zwyczajne przyjęcia i bale pracownicze z wykorzystaniem jedynie przestrzeni hotelu, jako parkietu do tańca, nie są najlepiej postrzegane przez pracowników.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana