Artykuł sponsorowany

Jak zorganizować tematyczne przyjęcie firmowe?

Jak zorganizować tematyczne przyjęcie firmowe?
Przyjęcie firmowe to świetna okazja na integracje pracowników i zawarcie nowych znajomości. Powodów do jego wyprawienia może być wiele: podpisanie nowego kontraktu, zmiana kierownika czy nawiązanie długo wyczekiwanej współpracy. Przy organizacji takiego spotkania należy wziąć pod uwagę wiele czynników takich jak rodzaj miejsca czy wybór jedzenia. Jak zatem stworzyć niepowtarzalny klimat, który sprawi, że goście zapamiętają imprezę na długo? 

Przyjęcie firmowe: od czego zacząć? 

Warto dać sobie trochę czasu na organizację imprezy: dwa lub trzy tygodnie zapasu będą optymalne, szczególnie w wypadku nieprzewidzianych okoliczności. Takie wyprzedzenie zmniejsza także prawdopodobieństwo, że któryś z pracowników nie będzie mógł się pojawić ze względu na inne obowiązki. Jest to szczególnie ważne w przypadku przyjęć na większą liczbę osób; restauracja również potrzebuje czasu na przygotowanie składników oraz sali. Po wybraniu odpowiedniej daty należy się zastanowić nad miejscem: powinno być na tyle przestronne, by każdy czuł się swobodnie. Ważnym czynnikiem jest także menu — obecnie wiele osób jest na diecie wegetariańskiej, wegańskiej czy bezglutenowej i oni także powinni mieć zapewniony pełnowartościowy posiłek.

Odpowiednie miejsce 

W większości firm przyjęcia i spotkania pracowników nie są organizowane zbyt często, dlatego warto rozważyć miejsce, które zapadnie gościom na długo w pamięci. Dawniej panował zwyczaj, że tego rodzaju imprezy powinny być organizowane w siedzibie firmy. Obecnie stawia się raczej na spotkania na neutralnym gruncie, na przykład w restauracjach w centrum miasta, do których każdy ma dobry dojazd.  W Gdańsku takim miejscem może być restauracja Zorba , z której rozpościera się widok na panoramę miasta. Parter, z którego widok rozpościera się na gdańską marinę jachtową może pomieścić 200 osób, a dodatkowa powierzchnia na 10 piętrze, z widokiem na panoramę miasta, to przestrzeń dla 80 osób.

Menu na przyjęciu firmowym, czyli niech każdy znajdzie coś dla siebie 

Wybór odpowiedniego menu jest jednym z warunków udanej imprezy — nie można pozwolić, żeby ktokolwiek chodził głodny, ponieważ nie zapytano o jego preferencje żywieniowe. Warto także zadbać, by karta dań została dostosowana do ogólnego charakteru organizowanego przyjęcia. W razie wątpliwości dobrze zapytać doświadczonych właścicieli restauracji, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu z pewnością będą w stanie doradzić co do wyboru jedzenia.  Istotnym aspektem jest także ilość dań oraz czas ich podawania. Organizując imprezę, która planowo zakończy się w godzinach nocnych, menu warto wzbogacić o dania podawane na ciepło, które uprzyjemnią wspólną zabawę po części oficjalnej przyjęcia. Jeśli chodzi o napoje, tutaj także należy postawić na różnorodność: goście powinni mieć dostęp zarówno do drinków alkoholowych, jak i soft drinków , czyli napojów bezalkoholowych. Otwartą kwestią pozostaje organizowanie open baru — w tym wypadku wszystko zależy od organizatora.  Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że nie całe jedzenie zostanie zjedzone, dlatego warto uzgodnić z właścicielem, czy zapewni on pojemniki na wynos. 

Tematyczna impreza firmowa 

Tematyczne imprezy świetnie sprawdzają się w przypadku spotkań integracyjnych — pozwalają przełamać lody i zapewniają temat do rozmów. Możliwości i inspiracji jest wiele: wieczór w stylu lat 80, motyw gwiazd Hollywood, a może przyjęcie w greckim stylu? Przy wyborze miejsca warto się dowiedzieć, czy lokal oferuje zorganizowanie tego typu przyjęcia, a także jaką część organizacji jest w stanie wziąć na siebie. W greckiej restauracji Zorba w Gdańsku obsługa tworzy prawdziwe show, kultywując tradycję rozbijania talerzy o podłogę i zachęcając gości do tańczenia na stołach. Południowoeuropejskie klimaty z pewnością wywołają uśmiech na twarzy zaproszonych i stworzą niepowtarzalny klimat. 

Harmonogram przyjęcia

Ustalenie planu imprezy jest kolejnym czynnikiem, który wpływa na jej pozytywny odbiór. Warto zatem uprzedzić gości wcześniej, aby wiedzieli, czego się mogą spodziewać. Jest to również świetny sposób na uniknięcie ewentualnych nieporozumień, na przykład co do przebiegu spotkania.  Zwykle na początku ma miejsce krótka mowa organizatora imprezy; w przypadku imprez firmowych jest ona często połączona z prezentacją multimedialną, podsumowującą ostatnie sukcesy i osiągnięcia. Następnie może nastąpić krótki poczęstunek i dalsza część oficjalna lub obiad i jej koniec. Harmonogram przyda się także osobom pracującym na kuchni — będzie im łatwiej zgrać czas podawania posiłków do poszczególnych części wydarzenia. 

O czym jeszcze warto pamiętać, organizując imprezę firmową?

Niekiedy siedzenie przy stole i rozmawianie to za mało na udaną imprezę. Przy jej organizacji, dobrze zadbać o różne rozrywki, które umilą czas i rozluźnią atmosferę. Dobrym pomysłem będzie tutaj poradzenie się właściciela lokalu, który z pewnością ma już doświadczenie w tej kwestii. Warto zapytać także o zdanie samych pracowników — ich pomysły mogą okazać się na tyle zaskakujące i inspirujące, że szkoda byłoby ich nie wykorzystać. Pozwoli to także na uniknięcie sytuacji, w której niektórzy poczują się wykluczeni; nie każdy jest przecież fanem wspólnych, głośnych zabaw.  

Zalety organizowania spotkań firmowych

Największą zaletą organizowania przyjęć firmowych jest oczywiście integracja pracowników, którzy na co dzień nie mają ze sobą styczności. Ma to miejsce szczególnie w dużych firmach, które posiadają wiele działów niekoniecznie ze sobą związanych. Nawiązanie więzi pozwoli na lepszą komunikację, a co za tym idzie, efektywniejszą pracę. Trzeba jednak pamiętać o tym, że to organizator powinien zadbać o klimat panujący na przyjęciu. Niewskazane jest wprowadzanie sztucznej atmosfery, niepasującej do charakteru firmy. Jeśli zatem przedsiębiorstwo zatrudnia wielu pracowników, oczywiste jest, że nie od razu będą się oni czuli ze sobą swobodnie. Naturalnie, istnieją środki, które mogą ten proces przyspieszyć, jednak lepiej pozwolić, by wszystko toczyło się własnym rytmem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.