Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zasady renowacji aut zabytkowych
Zabytkowe samochody wyglądają fenomenalnie. Kojarzone z luksusem i prestiżem, od razu przykuwają wzrok. Suną majestatycznie po drodze i nierzadko wywołują okrzyki zachwytu. Mało kto jednak się zastanawia, jak czasochłonna i wymagająca jest ich renowacja. Demontaż, naprawa części, ponowny montaż… to wszystko jest otoczką, która skrywa w sobie ogrom prac. Może ona trwać nawet latami. Jak więc przebiega renowacja aut zabytkowych?
Renowacja aut zabytkowych – jak wygląda?
Ten czasochłonny proces jest przeprowadzany przez fachowców. Wszystkie czynności są dokładnie dokumentowane. Dzięki temu właściciel ma wgląd w każdy etap pracy i widzi, jakim zmianom ulega pojazd. Jest to też oryginalna pamiątka, którą będzie można pokazywać bliskim.
Pierwszym krokiem jest demontaż auta. Delikatne nadwozie potrafi przysporzyć sporo trudności. Oczywiście nie wszystkie części będą możliwe do ponownego wykorzystania, ale fachowcy starają się zostawić ich jak najwięcej. Tak więc szyby, tapicerka, chromowane ozdobniki i wykończenia – te elementy muszą zostać zdjęte z samochodu. Karoserię oddziela się od ramy, tak by praca nad podwoziem przebiegała bez przeszkód. Konkretne części muszą trafić do poszczególnych pracowni.
Następnie rozpoczynają się pracę nad nadwoziem. Konieczne jest manualne usunięcie lakieru i wstępne piaskowanie. Oczywiście wszystko przebiega z największą starannością. Renowacja aut zabytkowych polega też na zabezpieczeniu antykorozyjnym. Łączenia blach muszą być pokryte spoiną poliuretanową, wszystkie elementy warstwą elastyczną, do tego twardy lakier i pokrycie nadwozia podkładem na bazie cynku.
Na końcu wszystkie części nadwozia są pokrywane warstwami właściwego lakieru, a potem niezwykle wytrzymałą warstwą lakieru bezbarwnego. Takie auta bez przeszkód mogą być w przyszłości polerowane.
Renowacja zabytkowych aut – ostatnie kroki
Prace blacharsko-lakiernicze przebiegają sprawnie, a w międzyczasie fachowcy zajmują się elementami zawieszania i zespołu napędowego. Wszystkie zostają oczyszczone, a następnie naprawiane. Tak więc wymianie ulegają uszczelniacze, kanały dolotowe są polerowane, cylindry honorowane… Czynności jest mnóstwo.
Ostatnim krokiem jest montaż. Wszystkie elementy muszą trafić na swoje miejsce, instalacja układu jezdnego i silnika jest wykonywana z największą starannością, a ramy łączone z nadwoziem. Kolejna kwestia to wykończenie, czyli np. pokrywanie skórą, izolacją termiczną czy też materiałami wygłuszającymi.
Renowacje są naprawdę czasochłonne, a pięknie odnowione auto to mistrzostwo sztuki. Warto stawiać na dobrych fachowców, takich jak firma Rzepecki Auto, która się zajmuje renowacjami od ponad 30 lat. Doświadczenie jest niezwykle ważne, tak samo, jak zespół profesjonalistów i odpowiednie narzędzia. Warto również się zapoznać z galerią na stronie internetowej, która przedstawia przykładowe prace.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana