Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zabezpieczanie profili samochodowych. Etapy postępowania
Przygotowanie samochodu
Pierwszym krokiem w zabezpieczeniu auta jest odpowiednie przygotowanie go do zastosowania preparatów RUST STOP typu A oraz B. Zaczynamy od dokładnego umycia nie tylko karoserii, ale również podwozia – w ten sposób pozbędziemy się zanieczyszczeń, które mogłyby utrudnić preparatom antykorozyjnym penetrację elementów. Aby zwiększyć skuteczność mycia, samochód najlepiej umieścić na podnośniku, a koła, nadkola i osłony zdemontować. Wodę, która nie wyciekła z zakamarków należy dokładnie wydmuchać przy użyciu sprężonego powietrza. Należy również zdemontować takie elementy jak osłona pokrywy silnika, pokrywy bagażnika, osłony słupków oraz lampy – nie mogę one blokować nam dostępu do profili i innych elementów zawieszenia. Ostatnim etapem przygotowań jest wywiercenie w ścianach czołowych drzwi dwóch specjalnych otworów do aplikacji preparatu (o ile w profilach nie ma takich otworów) – jeden nad zamkiem, drugi u dołu drzwi. W tym celu używa się specjalnego wiertła do blach o średnicy 12 mm, które znajdziemy w ofercie firmy RUST CHECK POLAND. Należy zachować przy tym dużą ostrożność, by nie uszkodzić cięgien i elementów zamka. Przez rozpoczęciem aplikacji preparatu warto zabezpieczyć siedzenia samochodu przez zabrudzeniem.Aplikacja preparatu
Jeśli samochód został prawidłowo przygotowany, możemy przystąpić do aplikowania preparatu przeciwkorozyjnego RUST STOP typu A. Natrysk wykonujemy:- w górnych i dolnym otworze w drzwiach do momentu wypłynięcia nadmiaru preparatu przez otwory odpływowych na dole drzwi
- w profilach pokrywy silnika i bagażnika
- w profilach i łączach blach od strony komory silnika i wnęki podszybia (zachowujemy ostrożność, by preparat nie miał kontaktu z instalacją elektryczną)
- w profilach wewnętrznych dostępnych od strony wewnętrznej bagażnika
- w profile lamp
- pod uszczelki szyb i wokół zamku
Prace wykończeniowe
Po zabezpieczeniu samochodu należy z powrotem zamontować zdemontowane elementy (nadkola, koła, osłony, pokrywy), a wywiercone otwory zamknąć przy pomocy zaślepek, które również możemy znaleźć w ofercie firmy RUST CHECK POLAND. Nadmiar preparatu, np. na szybach należy usunąć. Dla zapewnienia maksymalnej penetracji preparatów i uzyskania jak największej skuteczności ich działania zaleca się, by przez kilka następnych dni nie myć samochodu i nie narażać go na nadmierne zabrudzenia (np. podczas jazdy polnymi drogami).Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana