zabezpieczanie samochodu przed korozją
16 września 2020

Kategoria:
Motoryzacja

Zabezpieczanie profili samochodowych. Etapy postępowania

Rdza to wróg numer jeden dla wszystkich elementów wykonanych ze stali, a więc między innymi wielu części konstrukcji samochodów. Rude plamy korozji nie tylko wyglądają nieestetycznie, ale tez znacząco osłabiają strukturę metalu, zwiększając jego podatność na uszkodzenia. Zamiast niwelować skutki rozwijających się ognisk rdzy, lepiej przeciwdziałać ich powstawaniu przy użyciu preparatów zabezpieczającym, takich jak Rust Stop. Jak to zrobić?

Przygotowanie samochodu

Pierwszym krokiem w zabezpieczeniu auta jest odpowiednie przygotowanie go do zastosowania preparatów RUST STOP typu A oraz B. Zaczynamy od dokładnego umycia nie tylko karoserii, ale również podwozia – w ten sposób pozbędziemy się zanieczyszczeń, które mogłyby utrudnić preparatom antykorozyjnym penetrację elementów. Aby zwiększyć skuteczność mycia, samochód najlepiej umieścić na podnośniku, a koła, nadkola i osłony zdemontować. Wodę, która nie wyciekła z zakamarków należy dokładnie wydmuchać przy użyciu sprężonego powietrza. Należy również zdemontować takie elementy jak osłona pokrywy silnika, pokrywy bagażnika, osłony słupków oraz lampy – nie mogę one blokować nam dostępu do profili i innych elementów zawieszenia. Ostatnim etapem przygotowań jest wywiercenie w ścianach czołowych drzwi dwóch specjalnych otworów do aplikacji preparatu (o ile w profilach nie ma takich otworów) – jeden nad zamkiem, drugi u dołu drzwi. W tym celu używa się specjalnego wiertła do blach o średnicy 12 mm, które znajdziemy w ofercie firmy RUST CHECK POLAND. Należy zachować przy tym dużą ostrożność, by nie uszkodzić cięgien i elementów zamka. Przez rozpoczęciem aplikacji preparatu warto zabezpieczyć siedzenia samochodu przez zabrudzeniem.

Aplikacja preparatu

Jeśli samochód został prawidłowo przygotowany, możemy przystąpić do aplikowania preparatu przeciwkorozyjnego RUST STOP typu A. Natrysk wykonujemy:

  • w górnych i dolnym otworze w drzwiach do momentu wypłynięcia nadmiaru preparatu przez otwory odpływowych na dole drzwi
  • w profilach pokrywy silnika i bagażnika
  • w profilach i łączach blach od strony komory silnika i wnęki podszybia (zachowujemy ostrożność, by preparat nie miał kontaktu z instalacją elektryczną)
  • w profilach wewnętrznych dostępnych od strony wewnętrznej bagażnika
  • w profile lamp
  • pod uszczelki szyb i wokół zamku

Do natrysku preparatu używamy odpowiednich lanc i dysz, np. dyszy szczelinowej, lancy kierunkowej lub lancy z obrotową końcówką. Do zabezpieczenia elementów podwozia – płyty podłogowej, nadkoli etc. – używamy preparaty RUST STOP typu B, który charakteryzuje się większą gęstością. Nie stosujemy go na elementy silnika, rurę wydechową, miskę olejową i elementy z gumy.

Prace wykończeniowe

Po zabezpieczeniu samochodu należy z powrotem zamontować zdemontowane elementy (nadkola, koła, osłony, pokrywy), a wywiercone otwory zamknąć przy pomocy zaślepek, które również możemy znaleźć  w ofercie firmy RUST CHECK POLAND. Nadmiar preparatu, np. na szybach należy usunąć. Dla zapewnienia maksymalnej penetracji preparatów i uzyskania jak największej skuteczności ich działania zaleca się, by przez kilka następnych dni nie myć samochodu i nie narażać go na nadmierne zabrudzenia (np. podczas jazdy polnymi drogami).