Artykuł sponsorowany

Usterki przekładni kierowniczych

Usterki przekładni kierowniczych
Częsta jazda po nierównej, wyboistej nawierzchni, skręcanie kół podczas postoju, montaż zbyt szerokich felg to główne przyczyny zużywania się elementów przekładni kierowniczej. Chociaż część z nich można wyeliminować przez unikanie błędów podczas eksploatacji samochodu, nie sposób jeździć wyłącznie po prostych i gładkich drogach, gdyż takich jest niewiele. Z czasem pojawienie się usterek przekładni kierowniczej jest po prostu nieuniknione. Poprawne działanie układu kierowniczego w samochodzie jest jednym z kluczowych elementów dla bezpieczeństwa jazdy. Zaniedbana usterka maglownicy prowadzi do pogłębiania się problemu, co w konsekwencji prowadzi do utraty kontroli nad torem jazdy. Każda awaria przekładni kierowniczej powinna być impulsem do naprawy. Jakie sygnały ze strony auta informują o usterkach tego układu?

Najczęstsze usterki maglownicy

Najbardziej charakterystycznym objawem awarii maglownicy są odczuwalne luzy na kierownicy. Przyczyną tego zjawiska jest wyrabianie się ząbków na listwie przekładni. W nowym układzie kierowniczym obciążenia amortyzowane są przez drążki kierownicze, jednak w momencie gdy te ulegną awarii (co sygnalizuje stukot przy skręcie), stopniowo ściera się listwa. Im dłużej kierowca ignoruje taki objaw, tym mocniej listwa zużywa się, a jej ząbki mogą nawet się odłamywać. Inną przyczyną luzów na kierownicy bywają wyrobione tuleje, które prowadzą listwę zębatą wewnątrz obudowy maglownicy. Dla właściciela samochodu jest to lepsza sytuacja, gdyż przy takiej awarii niekiedy wystarczy wyregulowanie przekładni. Źródłem poważnych i drogich w naprawie awarii przekładni mogą być nieszczelności na obudowie maglownicy. Ten element wykonany jest z gumy i służy zabezpieczeniu mechanizmu przed brudem drogowym i wodą, których obecność na listwie w krótkim czasie prowadzi do całkowitego uszkodzenia układu. Jednak z biegiem czasu guma parcieje i pęka, a więc osłona ulega zniszczeniu. Wskazówką o tym problemie są wszelkie wycieki z przekładni oraz tzw. pocenie się tego elementu. Problem zużywania się dotyczy też innych części gumowych, a w przypadku maglownicy są to uszczelniacze. Utrata smaru w przekładni kierowniczej prowadzi do zwiększenia tarcia w układzie, skutkuje dalszymi awariami. Dlatego stan wszystkich gumowych elementów maglownicy trzeba regularnie kontrolować, a podczas regeneracji przekładni kierowniczej – zawsze wymieniać je na nowe.

Wymiana przekładni kierowniczej

W sytuacji, gdy konieczna okazuje się wymiana przekładni kierowniczej, właściciel samochodu ma trzy opcje: zakup fabrycznie nowego elementu, regenerowanej maglownicy lub naprawa własnej przekładni. Pierwsze z rozwiązań jest zdecydowanie najdroższe i zazwyczaj nieopłacalne. Jeśli maglownica nie jest złamana ani pęknięta, można poddać ją naprawie lub regeneracji, czego efektem jest przywrócenie fabrycznych parametrów. W niektórych warsztatach, np. firmy Ecars, pełen proces regeneracji zamyka się w ciągu jednego dnia. Jednak gdy właścicielowi auta zależy na szybkiej naprawie, może skorzystać opcji wymiany własnej, zużytej przekładni na regenerowany element tego samego modelu. W ten sposób może jeszcze szybciej i taniej zdobyć niezbędne części do naprawy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.