Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Typowe usterki elektryczne w samochodach
Jakie mogą być przyczyny usterek elektryki w samochodzie?
Usterki układów elektrycznych w pojazdach mogą mieć różne przyczyny. Mogą być typu mechanicznego, termicznego i korozyjnego. Pierwsze z nich zdarzają się stosunkowo rzadko, ponieważ układy elektryczne w samochodzie posiadają odpowiednie obudowy i aby doszło do mechanicznego uszkodzenia, musi zaistnieć silne oddziaływanie sił, na przykład przy stłuczce lub przy okazji poważniejszej kolizji drogowej. Przyczyny termiczne to wszelkiego rodzaju przegrzania przewodów. Niekiedy taki stan sygnalizowany jest wcześniej przez zapalanie się konkretnych kontrolek. Wtedy warto udać się w takie miejsce jak T.M. SERWIS i sprawdzić, o jakiego rodzaju zagrożenie chodzi. Korozyjne przyczyny awarii elektryki zdarzają się natomiast częściej. Kierowca, używając auta, nieraz jeździ nim po mokrych drogach, gdzie rozpryskują się kałuże. Niekiedy nawet podczas mycia samochodu, drobinki wody dostają się do jego wnętrza. Przy tym wszystkim układy elektryczne i ich bezpieczniki nierzadko znajdują się w miejscach szczególnie narażonych na wilgoć, a tym samym na korozję. Efektem jest wysoka awaryjność układów elektrycznych.Jakie są najczęstsze usterki układów elektrycznych w samochodzie?
Awarie samochodowych układów elektrycznych to przede wszystkim uszkodzenia zacisków kabli i połączeń wtykowych. Inne problemy z elektryką w samochodzie, gdzie potrzebne są naprawy układów elektrycznych, to:- przepalenie bezpieczników,
- awarie rozrusznika i czujników,
- problemy z cewką zapłonową,
- awarie akumulatora, w którym nastąpiło zwarcie. Bateria może mieć też zbyt mało elektrolitu, może mieć skorodowane zaciski lub następuje częściowe jej rozładowanie,
- problemy ze światłami lub kierunkowskazami, które są skutkiem uszkodzonego przekaźnika lub wyłącznika. Winny może być też słaby kontakt w kostce,
- awaria wentylatora w chłodnicy, gdzie często uszkodzeniu ulega przekaźnik lub wyłącznik termiczny.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana