Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Typowe awarie silników samochodowych
Awaria silnika w samochodzie to koszmar każdego kierowcy. Jednak niezależnie od tego, jak nowoczesny jest pojazd i jak często jest serwisowany, mogą dotknąć go groźne usterki. Zazwyczaj jest za to odpowiedzialny normalny proces zużycia podzespołów, a w innych przypadkach nieumiejętne korzystanie z samochodu. Poniżej przedstawiamy, co najczęściej dolega silnikom w autach.
Kłopoty z silnikiem – czego mogą dotyczyć?
Wtryskiwacze paliwa w silniku benzynowym są obsługiwane przez pompy wysokiego ciśnienia. Obydwa te elementy są nieustannie eksploatowane, co jest powodem tego, że dosyć często ulegają awarii. Naprawa taka niestety nie należy do najtańszych.
Za nieprawidłowe działanie silnika może być odpowiedzialny także nagar, czyli niedopalone cząstki oleju oraz paliwa. Zbierają się one w kolektorze dolotowym oraz na zaworach. Jest to przyczyna zwiększonego spalania paliwa.
Dużym obciążeniom poddawane są łańcuchy rozrządu. Dlatego też z czasem ulegają one rozciągnięciu. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest ich wymiana na nowe. Sporym problemem są zawsze awarie elektroniki. Ich objawem może być zapalona kontrolka, zmniejszenie mocy silnika czy zdecydowanie zwiększone spalanie.
„Awarie elektroniki obejmują usterki różnego rodzaju czujników – położenia wałków rozrządu czy wału korbowego. Innym razem okazuje się, że uszkodzony został sterownik silnika. W każdym z tych przypadków receptą na szybki powrót auta do sprawności jest wizyta w dobrym warsztacie samochodowym” – mówi ekspert z serwisu samochodów osobowych i ciężarowych L-SERVICE.
Co jeszcze może zacząć szwankować w silniku?
Awarie silnika mogą niestety dotyczyć wszystkich jego elementów. Bywa, że szwankuje układ ssący, wydechowy lub przeniesienia mocy. Bardzo często, w wyniku normalnego zużycia, posłuszeństwa odmawiają cewki zapłonowe. Ich naprawa polega na wymianie ich na nowe i wiąże się ze stosunkowo niskimi kosztami. Problemy mają też samochody, w których zastosowano downsizing – silnik o określonej pojemności celowo zastąpiono w nich mniejszym modelem. Jest to rozwiązanie zaawansowane technologicznie, dlatego można spodziewać się, że silnik taki również będą dotykały awarie.
Można jednak znacznie przedłużyć żywotność silnika. Wystarczy regularna kontrola elementów szczególnie narażonych na przeciążenia, a także szybka wymiana tych, które uległy zużyciu. Nie mniejsze znaczenie ma też używany olej oraz tankowanie dobrej jakości paliwa. Te proste zbiegi pozwalają uniknąć dotkliwych kosztów związanych z remontem silnika lub wymianą jego poszczególnych części.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana