Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Szlifowanie kół zamachowych, tarcz i bębnów hamulcowych
Jakie są przyczyny uszkodzenia kół zamachowych, tarcz i bębnów hamulcowych?
Koła zamachowe, tarcze i bębny hamulcowe należą do grupy podzespołów, które w samochodach, bez względu na ich rodzaj zużywają się stosunkowo szybko. Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na przyśpieszenie tego procesu jest niewłaściwa eksploatacja pojazdu i to ona jest najczęstszą przyczyną uszkodzenia tych elementów. W przypadku kół zamachowych to zbyt częste i nagłe przyspieszanie na niskich obrotach oraz na wysokich biegach. Natomiast w wypadku tarcz i bębnów hamulcowych to przede wszystkim gwałtowne hamowanie. Oceną uszkodzeń koła zamachowego, tarcz i bębnów hamulcowych powinien się zająć serwis samochodowy np. Auto Szlif Sikorscy z Krakowa. Specjalizuje się on w naprawach silników spalinowych oraz regeneracji jego podzespołów techniką szlifowania, którą można stosować w przypadku kół zamachowych, tulei cylindrów oraz wałków rozrządu. Rozwiązanie to jest znacznie tańsze od zakupu nowych części, a zregenerowane w ten sposób elementy są w pełni wartościowe pod względem użytkowym i technicznym.Na czym polega szlifowanie kół zamachowych, tarcz i bębnów hamulcowych?
Szlifowanie kół zamachowych, tarcz i bębnów hamulcowych, nazywane również przetaczaniem, to zabieg polegający na mechanicznym przywróceniu tym elementom pierwotnych właściwości technicznych. W przypadku tarcz i bębnów hamulcowych usuwa się oznaki korozji oraz wyrównuje ich powierzchnię, przygotowując ją do montażu nowych klocków ściernych. Szlifowaniu nie można poddawać tarcz o grubości poniżej 1 mm, mocno przegrzanych oraz posiadających mikropęknięcia. Z kolei szlifowanie kół zamachowych przebiega w kilku etapach. Pierwszy polega na demontażu wszystkich podzespołów tworzących koło. Następnie jego powierzchnia cierna jest szlifowana. Przy okazji sprawdza się stan techniczny zdemontowanych części, a w przypadku ich zużycia montuje się nowe sprężyny, ślizgi i łożysko. Ostatni etap to nitowanie koła i ponowne jego wyważenie.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana