Artykuł sponsorowany

Szlifowanie kół zamachowych, tarcz i bębnów hamulcowych

Szlifowanie kół zamachowych, tarcz i bębnów hamulcowych
Szlifowanie kół zamachowych, tarcz i bębnów hamulcowych to zabieg, pozwalający na regenerację tych podzespołów. Dzięki niemu unikamy wymiany elementów na nowe, które zazwyczaj są znacznie droższe niż usługa szlifowania. Powinniśmy jednak pamiętać, że przetoczenie nie zawsze jest możliwe, a wtedy trzeba zdecydować się na montaż nowych części. Sprawdźmy zatem, kiedy warto szlifować koła zębate, tarcze i bębny hamulcowe, a kiedy należy je wymienić?

Jakie są przyczyny uszkodzenia kół zamachowych, tarcz i bębnów hamulcowych?

Koła zamachowe, tarcze i bębny hamulcowe należą do grupy podzespołów, które w samochodach, bez względu na ich rodzaj zużywają się stosunkowo szybko. Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na przyśpieszenie tego procesu jest niewłaściwa eksploatacja pojazdu i to ona jest najczęstszą przyczyną uszkodzenia tych elementów. W przypadku kół zamachowych to zbyt częste i nagłe przyspieszanie na niskich obrotach oraz na wysokich biegach. Natomiast w wypadku tarcz i bębnów hamulcowych to przede wszystkim gwałtowne hamowanie. Oceną uszkodzeń koła zamachowego, tarcz i bębnów hamulcowych powinien się zająć serwis samochodowy np. Auto Szlif Sikorscy z Krakowa. Specjalizuje się on w naprawach silników spalinowych oraz regeneracji jego podzespołów techniką szlifowania, którą można stosować w przypadku kół zamachowych, tulei cylindrów oraz wałków rozrządu. Rozwiązanie to jest znacznie tańsze od zakupu nowych części, a zregenerowane w ten sposób elementy są w pełni wartościowe pod względem użytkowym i technicznym.

Na czym polega szlifowanie kół zamachowych, tarcz i bębnów hamulcowych?

Szlifowanie kół zamachowych, tarcz i bębnów hamulcowych, nazywane również przetaczaniem, to zabieg polegający na mechanicznym przywróceniu tym elementom pierwotnych właściwości technicznych. W przypadku tarcz i bębnów hamulcowych usuwa się oznaki korozji oraz wyrównuje ich powierzchnię, przygotowując ją do montażu nowych klocków ściernych. Szlifowaniu nie można poddawać tarcz o grubości poniżej 1 mm, mocno przegrzanych oraz posiadających mikropęknięcia. Z kolei szlifowanie kół zamachowych przebiega w kilku etapach. Pierwszy polega na demontażu wszystkich podzespołów tworzących koło. Następnie jego powierzchnia cierna jest szlifowana. Przy okazji sprawdza się stan techniczny zdemontowanych części, a w przypadku ich zużycia montuje się nowe sprężyny, ślizgi i łożysko. Ostatni etap to nitowanie koła i ponowne jego wyważenie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.