Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Śruby wykorzystywane w samochodach
Pisanie o wszystkich śrubach, jakie tylko wykorzystywane są w samochodach, mogłoby być zadaniem nad wyraz pracochłonnym, nie mówiąc o tym, że zajęłoby to z pewnością bardzo dużo miejsca na naszej stronie. Każdy wszak samochód składa się z niezliczonej liczby części no i oczywiście z jeszcze większej ilości śrub, nakrętek oraz podkładek. Wydaje się w tej sytuacji rozsądnym, by temat artykułu skoncentrować w głównej mierze na śrubach do mocowania felg, bo to one są najczęściej przykręcane lub odkręcane, pobieżniej traktując niektóre inne śruby i nakrętki samochodowe.
Felga feldze nierówna
Wobec olbrzymiej liczby modeli, wielkości i przeznaczenia samochodów, nie dziwi fakt, że mamy do czynienia z równie ogromnymi ilościami rozmaitego rodzaju felg, różniących się nie tylko wielkością, czy materiałem, z którego są wykonane, lecz i sposobem ich mocowania. Oczywiście wszystkie obręcze kół są przykręcane do piasty śrubami, lecz nie zawsze takimi samymi. Śruby do felg samochodowych różnią się od siebie długością, średnicą i skokiem gwintu oraz kształtem łba. Wynika to z tego, iż w różnych obręczach stosowane są często odmienne gniazda, w które wpuszcza się śruby, a w piastach mogą być rozmaite gwinty. Nie musimy nikogo przekonywać, że dobór właściwych śrub do felg kół samochodowych ma zasadnicze znaczenie dla naszego bezpieczeństwa; zbyt krótka śruba lub ze złym gwintem może się zerwać, zbyt długa może ocierać o ręczny hamulec. Pamiętajmy też, że gniazda w felgach mogą mieć kształt stożkowy lub kulisty, co także należy sprawdzić i wziąć pod uwagę przy dobieraniu śrub. O innych, najczęściej wykorzystywanych w samochodach śrubach opowiedzieli nam pracownicy firmy METALEX z Dąbrowy Górniczej.
Inne charakterystyczne śruby wykorzystywane w samochodach
Jak powiedzieliśmy we wstępie, każdy samochód składa się z wielu różnorodnych części, które w większości przypadków są z sobą łączone przy pomocy najrozmaitszych śrub i nakrętek. Oto te z nich, które są wymieniane, przykręcane i odkręcane najczęściej:
śruby z nakrętką do amortyzatorów,
nakrętka do piasty koła,
nakrętki szpilek kół,
śruby i nakrętki zabezpieczające,
szpilki kół,
nakrętka samohamowna,
nakrętka wałka atakującego,
śruba koła zamachowego.
Oczywiście powyższy wykaz nie wyczerpuje całej długiej listy wszystkich śrub stosowanych w samochodach. Zazwyczaj śruby samochodowe są na tyle trwałe, że nie trzeba ich wymieniać przez cały okres użytkowania samochodu. Jeśli jednak taka potrzeba zachodzi, to zawsze należy postarać się o śruby o tych samych parametrach jak oryginał.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana