Artykuł sponsorowany

Parkingi bezobsługowe - marzenie czy rzeczywistość?

Parkingi bezobsługowe - marzenie czy rzeczywistość?

Ogromna ilość samochodów, która cały czas porusza się po polskich drogach, co pewien czas wymaga także zwiększenia liczby miejsc parkingowych. Co za tym idzie - powstaje coraz więcej samych parkingów. W dobie współczesnej technologii bardzo duża część takich miejsc jest bezobsługowa. Coś, co jeszcze do niedawno było w strefie marzeń – dzisiaj jest rzeczywistością. Jakie korzyści daje kierowcom takie rozwiązanie?

System bezobsługowy na parkingu – nowoczesność, która jest niezwykle popularna

Bezobsługowy parking to wiele korzyści – nie tylko dla samych kierowców. W głównej mierze zyskuje na tym właściciel danego obiektu. Zastosowanie nowoczesnego systemu to przede wszystkim możliwość zmniejszenia kosztów utrzymania parkingu przez redukcję etatu parkingowego - czyli osoby odpowiedzialnej za obsługę kierowców.

Specjalista z firmy Abram II zauważa: Tryb automatyczny to również perfekcyjne rozwiązanie wszędzie tam, gdzie wzmożony jest ruch pojazdów przez całą dobę. Dzięki nowoczesnym technologiom utrzymana jest płynność obsługi aut, a sami kierowcy mogą rozliczać się w dużo prostszy sposób, co często przekłada się na ich zadowolenie.

Różne typy parkingów bezobsługowych

Zróżnicowane preferencje sprawiają, że powstały dwa podstawowe systemy parkingowe w wersji bezobsługowej. Zalicza się do nich typ przeznaczony dla klientów:

  • jednorazowych – z systemem biletów jednokrotnego użytku, na których nadrukowany jest kod kreskowy,
  • abonamentowych – rozliczających się w trybie tygodniowym, miesięcznym lub rocznym.

Parking dla klienta jednorazowego jest dobrze znany praktycznie każdemu, kto kiedykolwiek odwiedzał większe miasto. Można się z nim spotkać między innymi w centrach handlowych, czy w dużych supermarketach. Kierowca przed wjazdem na parking musi pobrać bilet. Dopiero wtedy, szlaban zostanie automatycznie podniesiony i umożliwi skorzystanie z miejsca postojowego. Sieci sklepów handlowych bardzo często oferują pierwsze pół godziny, a czasem nawet do dwóch godzin w cenie - w ramach podziękowania za wybór właśnie tego miejsca. Kolejne minuty mogą być już płatne – wówczas kierowca z biletem powinien udać się do płatomatu – tam skanuje go i uiszcza odpowiednią opłatę. Przy wyjeździe z parkingu, kod kreskowy zostaje ponownie zeskanowany, a szlaban otwiera się automatycznie.

Parkingi dla klientów abonamentowych spotyka się w centrach handlowych i innych ważnych punktach miasta – tam, gdzie dla każdego liczy się możliwość szybkiego parkowania. W tym przypadku kierowca przed wjazdem na parking musi zeskanować na module swoją kartę abonamentową. Zawarte są na niej zaszyfrowane dane, które pozwalają na otwarcie szlabanu. Ponowna procedura wymagana jest przy wyjeździe – kartę należy zeskanować na czytniku, aby móc opuścić parking. 

Parkingi bezobsługowe - rzeczywistość, którą doceni każdy kierowca

Jeszcze kilkanaście lat temu nie wyobrażano sobie pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie nie było parkingowego. Taka osoba nie tylko wpuszczała kierowcę na dany teren, ale także doskonale wiedziała, gdzie znajdują się wolne miejsca, więc tam kierowała samochód.
W dobie współczesnych technologii, gdzie coraz bardziej liczy się oszczędność czasu, a więc także płynność ruchu - na dużych parkingach korzysta się wyłącznie z systemów automatycznych. To dzięki nim kierowcy mogą wjeżdżać i wyjeżdżać z parkingu o dowolnej porze. Co więcej, nowoczesne systemy to także doskonały sposób, aby znaleźć wolne miejsce. Coraz częściej na parkingach stosuje się lampki informacyjne, które informują z daleka o dostępności powierzchni postojowej. Kolor zielony i czerwony są dla kierowców jasnym wskazaniem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.