Artykuł sponsorowany

Oklejenie floty samochodowej folią jako forma promocji firmy

Oklejenie floty samochodowej folią jako forma promocji firmy
Jak powszechnie wiadomo – reklama jest dźwignią handlu. Flota samochodowa, oprócz oczywistej funkcji logistycznej, może także pełnić funkcję promocji usług czy produktu. Taka forma reklamy jest nie tylko ekonomiczna, ale i jej treść nie traci na aktualności. O tym, czym jest branding pojazdów, jak wygląda oklejanie samochodu folią i dlaczego warto zdecydować się na taką formę reklamy, przeczytasz w tym artykule.

Branding samochodów – co to takiego?

O sukcesie marketingowym i rynkowym firmy decyduje przede wszystkim jej system identyfikacji wizualnej. Należy do niego branding pojazdów, czyli jedna z najskuteczniejszych form outdoorowej promocji firmy na rynku. Pozytywnie wpływa na wykreowanie wizerunku firmy i jest niemal darmowym, całodobowym nośnikiem reklamowym. W przeciwieństwie do stacjonarnych form reklamy, takich jak billboardy czy reklamy drukowane, branding pojazdów nie powoduje żadnych dodatkowych opłat – jedyny koszt to ten, który ponosimy za oklejenie auta. Oryginalny, ciekawy projekt widniejący na samochodowej flocie pomaga zaistnieć w świadomości klienta i utrwalić wizerunek marki. W dodatku jest to reklama mobilna, co oznacza, że jej zasięg, w związku ze stałym przemieszczaniem się, jest spory, a przekaz dociera nawet do 50 000 potencjalnych klientów miesięcznie, którzy nawet nieświadomie zapamiętują markę. Branding samochodowy to także doskonały sposób na wykorzystanie rzeczy będących już w użyciu. Dzięki oklejeniu floty samochodowej folią w szybki i prosty sposób możemy nadać jej nowego, profesjonalnego i estetycznego wyglądu, który pozwoli na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia na docelowej grupie klientów, ponieważ kojarzy się z wysokim standardem usług.

Jak sprawić, by branding pojazdów był skuteczny?

Oczywistym jest, że aby reklama była skuteczna, powinna być starannie przemyślana i zaplanowana – nawet ta w formie brandingu pojazdów. Warto w tym celu skorzystać z usług profesjonalnego producenta materiałów reklamowych, który, zapoznawszy się z naszymi oczekiwaniami i potrzebami, zajmie się za nas reklamą samochodową od etapu projektu aż po oklejenie pojazdów. Zanim zabierzemy się za oklejanie reklamowe naszej floty, konieczne jest przeanalizowanie szeregu czynników, takich jak ilość i rodzaj samochodów, przewidywana powierzchnia reklamowa na samochodzie, kompatybilność przekazu z profilem działalności firmy, możliwość aktualizacji, docelowa grupa odbiorców reklamy i jej profil oraz intensywność eksploatacji samochodu. Tylko starannie zaprojektowany i kreatywny projekt reklamy samochodowej może przynieść oczekiwane rezultaty. Jak informuje specjalista z firmy Frez Studio: Oklejanie samochodów folią jako forma promocji firmy szybko zyskuje na popularności, dlatego nie wystarczy niewielkie logo i numer kontaktowy – potrzebny jest niebanalny pomysł, aby flota mogła się wyróżnić na tle pozostałych aut. Równie ważna jest szata graficzna reklamy, czyli zastosowane kolory, wzory i czcionka czy obecność sloganu, a w tym wszystkim konieczne jest poczucie estetyki i zachowanie umiaru, aby z eleganckiego, firmowego pojazdu nie powstała niechlujna, nachalna, jeżdżąca tablica ogłoszeniowa.

Jak wygląda oklejanie folią floty samochodowej?

Oklejać folią możemy zarówno auta nowe jak i używane, osobowe, dostawcze, ciężarowe czy przyczepy. Aby móc okleić pojazd, konieczne jest wcześniejsze usunięcie ognisk korozji oraz ubytków lakieru. Czas trwania usługi zależy od wielkości oklejanej powierzchni, kształtu nadwozia, rodzaju zastosowanej folii czy ilości elementów do oklejenia, jednak średni czas oklejania auta wynosi kilka dni. Nie należy szukać oszczędności podczas oklejania floty samochodowej. Za niską ceną kryje się niska jakość folii i wykonania, które mogą skutkować źle spasowanymi elementami grafiki, odklejaniem się folii czy powstawaniem pęcherzyków powietrza, co w konsekwencji zmusi nas do zrywania folii i ponownego oklejania, zatem oszczędność w tej kwestii jest pozorna. Do reklamy samochodowej najczęściej używa się folii ciętej z plotera, folii w pełnym zadruku (wylewanej lub polimerowej), folii magnetycznej oraz folii OWV. Każda z nich ma inne właściwości, dlatego też rodzaj folii wykorzystywanej do oklejania jest kwestią indywidualną. Podczas wyboru należy wziąć pod uwagę szereg różnych czynników, jak np. odporność na warunki atmosferyczne, rodzaj zadruku, elementy, które chcemy pokryć folią czy możliwość samodzielnego zdejmowania i ponownego nanoszenia reklamy samochodowej w dowolnym momencie.

Jakie jeszcze korzyści płyną z oklejania floty samochodowej?

Warto zaznaczyć, że oklejanie folią to alternatywa dla wizyty u lakiernika. Z pomocą folii możemy odświeżyć wygląd pojazdów służbowych, które często, w wyniku nadmiernej eksploatacji, wyglądają po prostu odpychająco i negatywnie wpływają na postrzeganie firmy przez potencjalnych klientów. Folia nie tylko ukryje drobne mankamenty, jak wyblakła karoseria czy zarysowania, ale i spełni funkcję nieprzepuszczalnej warstwy ochronnej dla lakieru. Jest przy tym dla samochodu całkowicie bezpieczna – folię można w dowolnej chwili zdjąć bez uszczerbku dla auta. Oklejone folią pojazdy są również bardziej odporne na zabrudzenia, mniej podatne na zarysowania oraz działanie czynników atmosferycznych, a reklama samochodowa na długo pozostaje atrakcyjna – folia samochodowa zachowuje swoje właściwości nawet przed 10 lat. Ponadto folia ochronna stosowana do oklejania dodatkowo nasyca barwę oryginalnego lakieru, nadaje efekt hydrofobowy i spowalnia korodowanie karoserii. Amortyzuje także uderzenia kamieni, żwiru czy piasku, chroniąc lakier przed odpryskami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.