21 marca 2021

Kategoria:
Motoryzacja

Oklejenie floty samochodowej folią jako forma promocji firmy

Jak powszechnie wiadomo – reklama jest dźwignią handlu. Flota samochodowa, oprócz oczywistej funkcji logistycznej, może także pełnić funkcję promocji usług czy produktu. Taka forma reklamy jest nie tylko ekonomiczna, ale i jej treść nie traci na aktualności. O tym, czym jest branding pojazdów, jak wygląda oklejanie samochodu folią i dlaczego warto zdecydować się na taką formę reklamy, przeczytasz w tym artykule.

Branding samochodów – co to takiego?

O sukcesie marketingowym i rynkowym firmy decyduje przede wszystkim jej system identyfikacji wizualnej. Należy do niego branding pojazdów, czyli jedna z najskuteczniejszych form outdoorowej promocji firmy na rynku. Pozytywnie wpływa na wykreowanie wizerunku firmy i jest niemal darmowym, całodobowym nośnikiem reklamowym. W przeciwieństwie do stacjonarnych form reklamy, takich jak billboardy czy reklamy drukowane, branding pojazdów nie powoduje żadnych dodatkowych opłat – jedyny koszt to ten, który ponosimy za oklejenie auta. Oryginalny, ciekawy projekt widniejący na samochodowej flocie pomaga zaistnieć w świadomości klienta i utrwalić wizerunek marki. W dodatku jest to reklama mobilna, co oznacza, że jej zasięg, w związku ze stałym przemieszczaniem się, jest spory, a przekaz dociera nawet do 50 000 potencjalnych klientów miesięcznie, którzy nawet nieświadomie zapamiętują markę. Branding samochodowy to także doskonały sposób na wykorzystanie rzeczy będących już w użyciu. Dzięki oklejeniu floty samochodowej folią w szybki i prosty sposób możemy nadać jej nowego, profesjonalnego i estetycznego wyglądu, który pozwoli na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia na docelowej grupie klientów, ponieważ kojarzy się z wysokim standardem usług.

Jak sprawić, by branding pojazdów był skuteczny?

Oczywistym jest, że aby reklama była skuteczna, powinna być starannie przemyślana i zaplanowana – nawet ta w formie brandingu pojazdów. Warto w tym celu skorzystać z usług profesjonalnego producenta materiałów reklamowych, który, zapoznawszy się z naszymi oczekiwaniami i potrzebami, zajmie się za nas reklamą samochodową od etapu projektu aż po oklejenie pojazdów. Zanim zabierzemy się za oklejanie reklamowe naszej floty, konieczne jest przeanalizowanie szeregu czynników, takich jak ilość i rodzaj samochodów, przewidywana powierzchnia reklamowa na samochodzie, kompatybilność przekazu z profilem działalności firmy, możliwość aktualizacji, docelowa grupa odbiorców reklamy i jej profil oraz intensywność eksploatacji samochodu. Tylko starannie zaprojektowany i kreatywny projekt reklamy samochodowej może przynieść oczekiwane rezultaty. Jak informuje specjalista z firmy Frez Studio: Oklejanie samochodów folią jako forma promocji firmy szybko zyskuje na popularności, dlatego nie wystarczy niewielkie logo i numer kontaktowy – potrzebny jest niebanalny pomysł, aby flota mogła się wyróżnić na tle pozostałych aut. Równie ważna jest szata graficzna reklamy, czyli zastosowane kolory, wzory i czcionka czy obecność sloganu, a w tym wszystkim konieczne jest poczucie estetyki i zachowanie umiaru, aby z eleganckiego, firmowego pojazdu nie powstała niechlujna, nachalna, jeżdżąca tablica ogłoszeniowa.

Jak wygląda oklejanie folią floty samochodowej?

Oklejać folią możemy zarówno auta nowe jak i używane, osobowe, dostawcze, ciężarowe czy przyczepy. Aby móc okleić pojazd, konieczne jest wcześniejsze usunięcie ognisk korozji oraz ubytków lakieru. Czas trwania usługi zależy od wielkości oklejanej powierzchni, kształtu nadwozia, rodzaju zastosowanej folii czy ilości elementów do oklejenia, jednak średni czas oklejania auta wynosi kilka dni. Nie należy szukać oszczędności podczas oklejania floty samochodowej. Za niską ceną kryje się niska jakość folii i wykonania, które mogą skutkować źle spasowanymi elementami grafiki, odklejaniem się folii czy powstawaniem pęcherzyków powietrza, co w konsekwencji zmusi nas do zrywania folii i ponownego oklejania, zatem oszczędność w tej kwestii jest pozorna. Do reklamy samochodowej najczęściej używa się folii ciętej z plotera, folii w pełnym zadruku (wylewanej lub polimerowej), folii magnetycznej oraz folii OWV. Każda z nich ma inne właściwości, dlatego też rodzaj folii wykorzystywanej do oklejania jest kwestią indywidualną. Podczas wyboru należy wziąć pod uwagę szereg różnych czynników, jak np. odporność na warunki atmosferyczne, rodzaj zadruku, elementy, które chcemy pokryć folią czy możliwość samodzielnego zdejmowania i ponownego nanoszenia reklamy samochodowej w dowolnym momencie.

Jakie jeszcze korzyści płyną z oklejania floty samochodowej?

Warto zaznaczyć, że oklejanie folią to alternatywa dla wizyty u lakiernika. Z pomocą folii możemy odświeżyć wygląd pojazdów służbowych, które często, w wyniku nadmiernej eksploatacji, wyglądają po prostu odpychająco i negatywnie wpływają na postrzeganie firmy przez potencjalnych klientów. Folia nie tylko ukryje drobne mankamenty, jak wyblakła karoseria czy zarysowania, ale i spełni funkcję nieprzepuszczalnej warstwy ochronnej dla lakieru. Jest przy tym dla samochodu całkowicie bezpieczna – folię można w dowolnej chwili zdjąć bez uszczerbku dla auta. Oklejone folią pojazdy są również bardziej odporne na zabrudzenia, mniej podatne na zarysowania oraz działanie czynników atmosferycznych, a reklama samochodowa na długo pozostaje atrakcyjna – folia samochodowa zachowuje swoje właściwości nawet przed 10 lat. Ponadto folia ochronna stosowana do oklejania dodatkowo nasyca barwę oryginalnego lakieru, nadaje efekt hydrofobowy i spowalnia korodowanie karoserii. Amortyzuje także uderzenia kamieni, żwiru czy piasku, chroniąc lakier przed odpryskami.