Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze przyczyny awarii układu wydechowego w aucie
Jak działa układ wydechowy?
Układ wydechowy to system, który odpowiada za redukcję hałasu powodowanego pracą silnika. Jego zadaniem jest również odprowadzanie spalin z samochodu oraz zapobieganie przedostawania się gazów do atmosfery. Układ wydechowy składa się z następujących części:- kolektora wydechowego,
- cylindrów,
- przewodów,
- sondy lambdy,
- katalizatora,
- tłumików,
Przyczyny awarii układu wydechowego
– Jedną z części, które najczęściej ulegają usterkom w układzie wydechowym, są gumowe wieszaki łączące go z podwoziem. Wraz z utratą ich elastyczności cały układ zaczyna się przemieszczać. Kolejnym problemem są awarie katalizatora, który często pęka. Jego usterki wywołują silne wstrząsy. Element też zwykle należy wymienić, gdyż nie nadaje się on do naprawy— doradza jeden z mechaników warsztatu samochodowego MP. Jak większość układów w samochodzie, tak i wydechowy często atakowany jest przez korozję. Części, na których zwykle pojawia się rdza to spawy umiejscowione pomiędzy rurami a puszkami tłumików. Jej występowanie wywołuje nieszczelność układu wydechowego. Zniszczone spawy można naprawić. Jeśli jednak rdza pojawiła się na tłumiku, właściciel będzie zmuszony wymienić go na nowy. Usterki układu wydechowego można rozpoznać po wydawanych przez niego głośnych dźwiękach. Należy pamiętać, że korozja może pojawić się również wewnątrz tłumika. Wówczas nie pozostaje nic innego jak wymiana części na nowe. Wszelkie zaniedbania mogą doprowadzić do powstawania dziur, co skutkuje oberwaniem układu wydechowego. Poza wilgocią, która wywołuje korozję, do uszkodzeń mogą prowadzić także zbyt wysokie temperatury lub zanieczyszczenia. Wszystko to sprawia, że układ wydechowy przestaje działać we właściwy sposób.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana