Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na jakie kwestie należy zwrócić szczególną uwagę przy dorabianiu chłodnic?
Czym jest chłodnica wody?
Chłodnica należy do tzw. „dużego obwodu chłodzącego”, czyli części, która jest włączana dopiero po osiągnięciu określonej temperatury wody chłodzącej za pomocą termostatu. To element, przez który duża część ciepła z wody chłodzącej jest odprowadzana do otaczającego powietrza. W tym celu gorący płyn chłodzący jest prowadzony przez rurę otoczoną żebrami, przez które odprowadzane jest ciepło. Chłodnica znajduje się zwykle z przodu komory silnika i znajduje się między dwoma reflektorami, bezpośrednio za kratką. Osłona chłodnicy chroni ją przed szorstkimi odpryskami kamieni i wpływami zewnętrznymi. Niemniej w pewnych okolicznościach odłamki kamieni mogą uderzyć i uszkodzić chłodnicę. Ponadto może ona pęknąć, jeśli zamarznie woda chłodząca.Na co zwrócić uwagę przy dorabianiu chłodnicy?
Przy dorabianiu chłodnicy należy zwrócić szczególną uwagę na:- położenie czujnika temperatury, który jest połączony z wentylatorem,
- wentylator jest przykręcony do chłodnicy, dlatego ważne jest też jej odpowiednie dopasowanie kształtem wlotu,
- wielkość i wymiary chłodnicy,
- materiał chłodnicy (miedz, aluminium),
- umiejscowienie korka spuszczania wody,
- rozmiar gwintu i rodzaju czujnika,
- rozmiar króćców (przyłączy).
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana