Artykuł sponsorowany

Na czym polega różnica między auto detailingiem a myjnią samochodową?

Na czym polega różnica między auto detailingiem a myjnią samochodową?

Regularna pielęgnacja samochodu to sposób na zachowanie jego walorów estetycznych, ale to również ważny element konserwacji pojazdów. Jak się bowiem okazuje, przeglądy, naprawy czy wymiana płynów eksploatacyjnych to nie wszystko. Ważne jest również utrzymanie auta w dobrym stanie, zarówno technicznym, jak i wizualnym, w czym pomaga auto detailing. Na czym polega ta usługa i czym różni się od tradycyjnej myjni samochodowej?

Na czym polega auto detailing?

Określenie "auto detailing" pochodzi od angielskiego słowa "detail" oznaczającego "szczegół", co doskonale oddaje sens tego typu usług. Auto detailing to bowiem kompleksowe działania z zakresu kosmetyki samochodowej obejmujące pielęgnację auta z uwzględnieniem jego najdrobniejszych detali. Salony oferujące usługę typu Car Detailing, czego przykładem jest firma G-Car z siedzibą w Gdańsku, zajmują się czyszczeniem samochodów zarówno z zewnątrz, a więc myciem karoserii oraz felg, jak i w środku. Kabina samochodowa jest dokładnie odkurzana i myta, przy czym dotyczy to nie tylko elementów widocznych na pierwszy rzut oka, ale też wszelkiego rodzaju zakamarków, schowków, przestrzeni pomiędzy fotelami, a także szczelin pod nimi. Wszelkie tego typu trudno dostępne miejsca są z reguły pomijane przy okazji bieżącej pielęgnacji samochodu, co skutkuje intensywnym osadzaniem się tam kurzu i innych zanieczyszczeń, które wyglądają nieestetycznie, a do tego stają się siedliskiem zarazków. Na uwagę zasługuje również fakt, iż w auto detailingu ogromną wagę przywiązuje się do stosowania wysokiej jakości kosmetyków samochodowych dobranych do poszczególnych elementów wykonanych z różnych materiałów, np. tkanin, plastiku czy skóry. Dzięki temu wszystkie detale auta, od nadkoli, przez tapicerkę, aż po szyby i reflektory, są zadbane i prezentują się jak nowe. Warto przy tym zaznaczyć, że uważny dobór preparatów chemicznych ma na celu nie tylko wyczyszczenie, ale też regenerację i ochronę części samochodowych. Celem auto detailingu jest bowiem również konserwacja auta, czyli zabezpieczenie jego elementów przed szkodliwymi czynnikami, a w konsekwencji przed ich zużyciem i uszkodzeniem.

Auto detailing a myjnia – różnice

Chociaż zarówno auto detailing, jak i myjnie samochodowe pozwalają zadbać o estetykę pojazdu, oferując jego czyszczenie, to jednak pomiędzy tymi dwoma usługami istnieją zasadnicze różnice. Przede wszystkim cechą charakterystyczną auto detailingu jest większa dbałość o szczegóły w porównaniu do myjni samochodowych, gdzie stosowane są metody uniwersalne, a cały proces przebiega krócej, bo dość powierzchownie. Auto detailing to indywidualne podejście do auta i dobór odpowiednich kosmetyków dopasowanych do jego specyfiki, natomiast w myjni samochodowej stosowane są jednakowe, często zresztą agresywne środki, które mogą przynieść odwrotny efekt i prowadzić do powstawania mikrouszkodzeń. Auto detailing jest bezpieczny i pozwala na pozbycie się defektów estetycznych, np. zarysowań, a do tego obejmuje również czyszczenie i konserwację elementów wewnętrznych, w tym tapicerki. To zatem sposób na podniesienie nie tylko walorów estetycznych auta, ale też jego wartości i wytrzymałości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.