Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega ogrzewanie postojowe?
Obieg ciepła
Sercem systemu ogrzewania postojowego jest agregat grzewczy, pracujący niezależnie od silnika pojazdu, ale pobierający paliwo z głównego zbiornika przy użyciu precyzyjnej pompki. To właśnie on podgrzewa chłodne powietrze zassane z wnętrza kabiny (albo komory ładunkowej), które następnie zostaje tam ponownie wdmuchnięte. Gdy agregat podgrzewa płyn chłodniczy, ten ostatni wędruje do nagrzewnicy, podnosząc temperaturę przepływającego przez nią powietrza. Ono zaś zostaje rozprowadzone po samochodzie za pośrednictwem kanałów wentylacyjnych.Nie tylko ogrzewanie
Warto wiedzieć, że ogrzewanie postojowe okazuje się przydatne nie tylko zimą, ale też latem, kiedy to pozostawione na słońcu auto podgrzewa się tak, że trudno do niego wsiąść. Wówczas system działa odwrotnie – nie ogrzewając silnik i wnętrze pojazdu, ale schładzając je. I w jednym, i w drugim przypadku osiągnięcie optymalnej temperatury zajmuje nie więcej niż zaledwie 20 minut.Sterowanie
Pracę całego układu kontroluje elektroniczna jednostka sterująca, którą można zaprogramować, określając nie tylko dokładny moment włączenia się ogrzewania postojowego, ale też czas jego pracy i docelową temperaturę (monitorowaną przez zamontowany w kabinie termostat).Można to zrobić, korzystając ze specjalnego timera, bezprzewodowego pilota albo wygodnej aplikacji na smartfona – mówi przedstawiciel zajmującej się montażem i serwisem takich systemów firmy Thermo Technica.Zalety Ogrzewanie postojowe może zostać zainstalowane w praktycznie każdym typie pojazdu – nie tylko we wspomnianych samochodach osobowych i ciężarowych, ale też w busach, autokarach, maszynach budowlanych, a nawet w jachtach i łodziach. Dzięki niemu silnik, ogrzany do odpowiedniej temperatury, potrzebuje do rozruchu mniejszych ilości paliwa, a także emituje na pierwszych kilometrach aż do 70 proc. mniej spalin.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana