Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega metoda panelowa likwidacji wgnieceń w karoserii?
Kiedy można zastosować metodę panelową?
Panelowa metoda naprawy wgnieceń obejmuje powierzchniowe elementy karoserii. Ważne jest więc, aby żaden z elementów pod poszyciem nie uległ uszkodzeniu – zgnieceniu lub przerwaniu. Metoda ta stosowana jest najczęściej wtedy, gdy nie sposób poradzić sobie z wgnieceniami za pomocą metody PDR, natomiast naprawa tradycyjnymi metodami blacharskimi nie ma uzasadnienia. Metoda panelowa sprawdza się więc w przypadku powierzchniowych uszkodzeń wynikających z drobnych stłuczek, szkód parkingowych czy po gradobiciu. Bardzo ważna jest kwalifikacja pojazdu do tej metody likwidacji wgnieceń, szczególna staranność oraz zastosowanie specjalistycznych narzędzi. Dlatego należy oddać pojazd do sprawdzonego warsztatu, takiego jak np. serwis blacharsko-lakierniczy Perfect Car we Wrocławiu.Jak przebiega likwidacja wgnieceń metodą panelową?
Naprawę metodą panelową przeprowadza się od zewnętrznej strony nadwozia, bez konieczności ingerencji w konstrukcję czy demontażu uszkodzonego elementu. Jeszcze przed przystąpieniem do pracy wskazaną powierzchnię należy dokładnie oczyścić, używając nylonowej tarczy ściernej, która nie uszkadza powłoki antykorozyjnej. W zależności od wielkości wgniecenia, specjalista likwiduje je za pomocą spottera blacharskiego i ewentualnie dźwigni z belką. Spotter jest urządzeniem elektrycznym, które przygrzewa się punktowo do powierzchni blachy. Po zgrzaniu punktu wgniecenie wyciąga się za pomocą dźwigni, która odsuwa głowicę od punktu podparcia. Ważne jest, aby punkt podparcia był sztywny, dlatego najczęściej są to okolice wzmocnień konstrukcyjnych. Po wyciągnięciu wgniecenia wystarczy lekko obrócić głowicą spottera, aby zerwać punkt łączenia.Dlaczego warto wybrać metodę panelową?
Metoda ta pozwala przywrócić element do stanu fabrycznego. Sam proces przebiega stosunkowo szybko i jest nieinwazyjny, ponieważ nie wymaga demontażu lub wycinania elementu, ani ingerowania w wewnętrzne elementy tapicerki pojazdu. Metoda panelowa jest też znacznie tańsza od tradycyjnej metody blacharskiej. Dodatkowo może być stosowana nawet w przypadku elementów aluminiowych.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana