Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Montaż instalacji gazowej w aucie. Jak to zrobić?
Korzystanie z autogazu może okazać się opłacalne. Należy jednak pamiętać, że tylko prawidłowo zamontowana instalacja LPG zapewni wydajność i bezpieczeństwo. Jak powinien wyglądać montaż instalacji gazowej? Gdzie go wykonać, aby cała procedura przebiegła bez przeszkód? Odpowiedzi na te nurtujące pytania prezentujemy poniżej.
Montaż instalacji LPG – tylko u fachowców
Montaż samochodowej instalacji gazowej warto powierzyć fachowcom, którzy dysponują odpowiednim sprzętem i wiedzą. Ogromne znaczenie ma też skrupulatność działania – montowanie LPG powinno być poprzedzone inspekcją samochodu, przede wszystkim znajdującej się w nim jednostki napędowej oraz układu wydechowego. Ewentualne wady techniczne wykluczają możliwość montażu autogazu, do momentu likwidacji usterki. Jeżeli natomiast wszystko jest w porządku, można przystąpić do właściwych robót instalacyjnych.
Najważniejsze elementy instalacji gazowych
Każda instalacja LPG składa się z kilku istotnych elementów. Do tych wiodących należą sterownik, parownik (reduktor), wtryskiwacze i butla gazowa, a także niewielkie elementy decydujące o sprawności i spójności całego systemu – złączki, przewody, zawory, wlew gazu.
Każdy element powinien być odpowiednio dobrany. W pierwszej kolejności dotyczy to sterownika, który jest swoistym mózgiem całej instalacji. Sterownik powinien wykazywać pełną komplementarność z jednostką napędową pojazdu, uwzględniając stopień jej technicznego zaawansowania. Wtryskiwacze dobierane są z uwzględnieniem czasu wtrysku benzyny na wolnych obrotach. Reduktor zestawia się natomiast w oparciu o moc jednostki napędowej – objaśnia specjalista firmy AUTO GAZ ŚLĄSK, oferującej montaż instalacji LPG.
Podstawowe zasady montażu autogazu
Jak wygląda proces montażu w praktyce? Reduktor jest wpinany w układ chłodzenia silnika, tak aby nie był narażony na uszkodzenia. Podłącza się też do niego przewód doprowadzający ciekły gaz z butli i rurkę, zaopatrującą wtryskiwacze gazowe w rozprężone paliwo gazowe. W kokpicie umieszczany jest przełącznik zasilania gaz-benzyna, dzięki któremu możemy dowiedzieć się m.in. o stanie zużycia paliwa. Z tego względu umiejscawia się go w widocznym miejscu. Kolektor należy obowiązkowo wyjąć z pojazdu w celu obsadzenia króćców, którymi ma być dostarczane paliwo. Elementy elektryczne instalacji, tj. kable, powinny być dobrze podłączone, ale i zabezpieczone poprzez umieszczenie w odpowiednich osłonkach. W procesie montażu bardzo ważne jest również zamontowanie przewodów paliwowych pod podwoziem, co wymaga wywiercenia otworów oraz ich zabezpieczenia antykorozyjnego.
Wszystkie prace montażowe powinny być wykonane ostrożnie i z rozwagą. Fabrycznych kabli nie wolno przecinać. W miarę możliwości (w nowszych modelach pojazdów nie wszędzie jest to możliwe) stosuje się połączenia lutowane. Gotowa instalacja powinna być skontrolowana pod kątem szczelności. Należy też zadbać o odpowiednią kalibrację sterownika. Co ważne, pracę instalacji warto przetestować nie tylko na wolnych obrotach, ale i w trakcie jazdy próbnej. Tylko wtedy zyskamy stuprocentową pewność, że cały układ działa bez zarzutów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana