Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Które części autobusowe najczęściej wymagają wymiany?
Autobusy są szczególnie narażone na nieustanną eksploatację. Dotyczy to autobusów w ruchu miejskim, podmiejskim i dalekobieżnym. Najstarsze mają nawet… około miliona kilometrów przebiegu! Są to imponujące wyniki, tym bardziej że średni roczny przebieg wszystkich pojazdów to ponad 10 mln kilometrów. W związku z długimi trasami, dużą częstotliwością części autobusowe ulegają szybciej uszkodzeniu. Stanowią wtedy niebezpieczeństwo dla przewożących i pozostałych uczestników ruchu. Które więc są najbardziej narażone na zużycie?
Części autobusowe – które najczęściej są wymieniane?
Podobnie jak wszystkie pojazdy, autobusy są podatne na uszkodzenia. Bardzo często dotykają one układu hamulcowego. Chociaż w większości przypadków są to klocki i tarcze, nie można zapomnieć o takich elementach jak czujniki ABS, zaciski, szczęki, siłowniki, dźwignie i bębny hamulcowe. Hamulce roboczy, awaryjny i postojowy powinny działać w pełni sprawnie. Jeśli więc kierowca zauważa jakiekolwiek niepokojące zmiany, takie jak wydłużenie drogi hamowania czy odczuwalne drgania, powinien zareagować.
Ponadto części autobusowe, które ulegają szybkiemu zużyciu, to sprzęgła i skrzynie biegów. Koła zębate, synchronizatory, uszczelniacze i łożyska są elementami podatnymi na zniszczenia. Jeśli drążek ma luzy, słychać zgrzyty i pukanie, a nawet wycie ze skrzyni, pora na wymianę.
W autobusach często psują się także:
- elementy pneumatyczne otwierania drzwi – zawory , czujniki, potencjometry,
- układ SCR i Adblue – pompy , wtryskiwacze , czujniki Nox , filtry
- klimatyzacja i ogrzewanie – wentylatory, czujniki, termostaty , osuszacze, pompy obiegowe wody i filtry
Niestety, ale zawieszenie także jest podatne na zużycie. Zazwyczaj w autobusach jest stosowane zawieszenie pneumatyczne, które oferuje największy komfort. Wymiana jego podzespołów – takich jak tuleje wahaczy, drążki reakcyjne , membrany miechów, miechy kompletne, amortyzatorów, końcówki układu kierowniczego, – nie jest trudna, gdyż na rynku są dostępne części w dobrych hurtowniach. Warto pamiętać, że zniszczeniom ulegają też opony, które następnie należy dopasować do szybkości jazdy i według zalecanego rozmiaru.
Gdzie szukać dobrych części wymiennych autobusowych?
Przy wyborze części kieruj się ich trwałością i jakością. Warto stawiać na renomowanych producentów, takich jak PHOENIX, BOSCH, CONTINENAL, CONTITECH, DELPHI, MAHLE, MANN-FILTER, SACHS, DINEX, FEBI BILSTEIN, LEMFORDER ,TEXTAR, MERITOR, WABCO, KNORR-BREMSE, SKF, ZF. Gdzie więc znaleźć najlepsze elementy wymienne? Przede wszystkim w hurtowniach. Szczególną popularnością cieszą się te online, gdyż bez wychodzenia z domu można szybko się zapoznać z ofertą. Jest tak np. przy współpracy z firmą Martex Sp. z o.o., której asortyment się składa z towarów około 400 renomowanych producentów. Można go na spokojnie przejrzeć i zamówić z dostawą w wybrane miejsce.
Jeśli więc chcesz sprawnie i korzystnie finansowo wymienić części w autobusie, zgłoś się do specjalistycznych placówek, które mają ich bogaty wybór.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana