Artykuł sponsorowany

Jakie warunki musisz spełnić, by móc wziąć samochód w leasing?

Jakie warunki musisz spełnić, by móc wziąć samochód w leasing?
Leasing to jedna z wielu możliwości finansowania samochodu. Uznany za jedno z najkorzystniejszyc i najłatwiej dostępnych rozwiązań, czym zdobył olbrzymią popularność i spore grono zadowolonych klientów. Nie oznacza to jednak, że udzielany jest każdemu. W zależności od wewnętrznej polityki firmy leasingowej oraz wartości przedmiotu, który ma zostać objęty finansowaniem, proces udzielania leasingu może się od siebie różnić. Tłumaczymy jakie warunki trzeba spełnić, by otrzymać leasing na samochód.

Okres prowadzenia działalności gospodarczej

Niezależnie od tego, czy leasing udzielany jest na podstawie procedury uproszczonej, czy standardowej, podstawową wytyczną, jaką biorą pod uwagę firmy udzielające leasingu samochodowego, jest czas prowadzenia działalności. W zależności od wewnętrznej polityki firmy okres ten może się od siebie różnić. W zdecydowanej większości wystarczającym okresem są 3 miesiące. Niektóre instytucje finansowe oferują udzielenie leasingu już od pierwszego dnia zarejestrowania firmy, jednak zazwyczaj wiąże się to z koniecznością uiszczenia wyższej wpłaty początkowej.

Ocena ryzyka

Podstawowym warunkiem, jaki musi spełnić osoba zainteresowana leasingiem samochodu, jest udowodnienie leasingodawcy, że jest w stanie go spłacić. W tym celu firma leasingowa przeprowadza ocenę ryzyka. W dużym stopniu to właśnie od uzyskanych wyników zależy czy leasing zostanie przyznany. Zainteresowany musi przedstawić swoją sytuację finansową i tym samym przekonać leasingodawcę, że nie zostanie dokonane nadużycie finansowe.

Zadłużenie

Bardzo istotnym punktem jest sprawdzenie bazy dłużników i historii kredytowej w Biurze Informacji Kredytowej (BIK). Jeśli w dokumentach zarejestrowano informację o problemach, z jakimi zmaga (lub zmagała) się Twoja firma, wówczas leasing samochodowy może być bardzo trudny lub wręcz niemożliwy do uzyskania. Jak tłumaczy ekspert z firmy Autonafirmę:
Firmy, które działają na rynku minimum kilka miesięcy i odnotowują korzystne wyniki, bez problemu mogą liczyć na korzystną ofertę leasingu. Sprawa się komplikuje w momencie, kiedy te warunki nie zostają spełnione. Nie oznacza to jednak, że pewne problemy, z jakimi zmagają się przedsiębiorcy, całkowicie przekreślają szansę na uzyskanie finansowania. Każda firma leasingowa kieruje się innymi, indywidualnie ustalonymi warunkami. Jako niezależni eksperci flotowi od lat pomagamy naszym klientom w pozyskiwaniu atrakcyjnych ofert. Jeśli instytucja finansowa z jakichś powodów nie chce się zgodzić na finansowanie – podejmujemy negocjację. Przez lata pracy nauczyliśmy się, w jaki sposób poruszać się na rynku finansowym i wielokrotnie pomogliśmy naszym klientom w doprowadzeniu do pozytywnego zakończenia sprawy. 

Indywidualne sprawdzanie wiarygodności

Dla każdego leasingodawcy podstawą są twarde, udokumentowane dane. Warto jednak wiedzieć, że to nie jedyny sposób na sprawdzenie Twojej wiarygodności. Firmy leasingowe szukają również informacji na własną rękę, m.in. sprawdzając, co mówi o Twojej firmie Internet. Strony internetowe, opinie, interakcja z klientami – na tej podstawie weryfikują, czy firma rzeczywiście działa i jak radzi sobie na rynku.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.