Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jakie warunki musi spełnić transport, aby móc go nazwać kabotażem?
Dokumenty wymagane przy realizacji kabotażu
Kabotaż jest popularnym rozwiązaniem do minimalizowania przewozów „na pusto”. W ten sposób w transporcie samochodowym możliwe jest wykonanie kilku dodatkowych zleceń przed powrotem pojazdu do bazy. Jednakże do jego realizacji potrzebne są odpowiednie dokumenty – należą do nich:- międzynarodowy list przewozowy (CMR) – w tym najważniejsze jest wskazanie dokładnej daty rozładunku na terenie kraju przyjmującego,
- odrębne listy przewozowe do każdej realizowanej usługi transportowej na terenie kraju przyjmującego,
- faktury za realizowane usługi.
Efekty zaniedbań w trakcie prowadzenia usług kabotażowych
Niestety zdarzają się przypadki, że przewoźnik lub nadawca nie dopełni wszystkich niezbędnych formalności do prowadzenia usługi z zakresu kabotażu. Wiąże się to z dość dotkliwymi konsekwencjami. Rażące zaniedbania mogą zakończyć się odebraniem licencji na przewóz międzynarodowy w obrębie wspólnoty (np. na terenie Unii Europejskiej). Może dojść również do sytuacji, w której kierowcy zostanie odebrane świadectwo (lub zwieszone). Istnieją też przypadki, że utracona zostaje ochrona w postaci ubezpieczenia kabotażowego. Oczywiście, jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest po prostu kara grzywny. Należy jednak mieć na uwadze, że jest ona w dużej mierze uzależniona od kraju, w którym doszło do złamania przepisów. Jedne z największych konsekwencji czekają na przewoźników we Francji, gdzie za złamanie przepisów dotyczących kabotażu grzywna może wynosi nawet 15 tys. euro i zakończyć się unieruchomieniem pojazdu należącego do firmy przewozowej. Najczęściej jednak, gdy w wyniku kontroli okaże się, że kierowca nie ma wymaganych dokumentów lub posiada w nich braki, wtedy nakładana jest kara około 1 500 euro na przewoźnika.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana