Artykuł sponsorowany

Jakie samochody możemy sprzedać do naprawdę fachowego skupu aut?

Jakie samochody możemy sprzedać do naprawdę fachowego skupu aut?

Ten, kto kiedykolwiek próbował, doskonale wie, jak ciężko na rynku jest sprzedać samochód niesprawny, uszkodzony czy unieruchomiony. W takiej sytuacji dobrze by było móc skorzystać z usług przedsiębiorstwa, które na co dzień i fachowo się tym zajmuje. W niniejszym artykule opisujemy, jakie samochody są przyjmowane przez profesjonalne firmy skupujące samochody?

Co mówią przepisy prawa na temat sprzedaży aut niepełnowartościowych?

Analizując przepisy Kodeksu Drogowego, można się przekonać, że każdy pojazd mechaniczny, który jest zarejestrowany, musi posiadać ważne badania techniczne oraz opłaconą polisę ubezpieczenia OC. Przynajmniej tyle mówi teoria. Praktyka pokazuje, że często te formalności nie były załatwiane przez właścicieli i to z różnych powodów. Wszak, po co płacić za coś, czego nie da się używać, skoro nie jest to karane? Doprowadziło to do sytuacji, kiedy to stare, zniszczone i niesprawne auta zalegały na parkingach, szpecąc miejski krajobraz. Kolejne legislacje wymusiły na właścicielach podjęcie stosownych działań co do utylizacji takich pojazdów. To z kolei wytworzyło na rynku potrzebę na zorganizowanie skupu aut uszkodzonych. Firmy, które specjalizowały się w usługach związanych z kasacją i złomowaniem rozszerzyły swoją działalność po to, aby zaspokoić potrzebę rynku. W dodatku rozwiązanie to jest korzystne dla wszystkich, ponieważ zmusza do bardziej odpowiedzialnego zarządzania posiadanym pojazdem. Badając rynek, doszliśmy do wniosku, że najbardziej profesjonalne firmy nie stawiają barier dla skupu różnych rodzaju aut, wątpliwego stanu technicznego czy kompletności. Weryfikują one jednak bardzo skrupulatnie legalność pochodzenia samochodu oraz żmudnie sprawdzają historię właścicieli.

Ograniczenia w sprzedaży aut w skupie

Tak naprawdę największą barierą jest logistyka i odległość. Wiele firm, które zajmują się skupem aut sprawnych i tych niesprawnych opłacalność swojej działalności determinuje zasięgiem. Zatem jeżeli odległość od skupu nie przekracza 5-6 godzin jazdy w jedną stronę, tak długo nie będą istniały większe przeciwskazania do tego, aby skup przyjął auto. Nikomu nie będzie opłacało się ponosić kosztów podróży oraz tracić czasu, jeżeli na transakcji nie da się co najmniej dwukrotnie tyle zarobić.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.