Artykuł sponsorowany

Jaka jest różnica między auto detailingiem a myjnią samochodową?

Jaka jest różnica między auto detailingiem a myjnią samochodową?
Wizyty w myjni samochodowej są czynnością częstą i powszechną, ponieważ pozwalająca odświeżenie wyglądu auta w kilka minut. W zależności od tego, jaką myjnię wybierzemy, możemy wyczyścić zewnętrzne elementy auta na różne sposoby. Obecnie bardzo popularne są myjnie bezdotykowe, gdzie za pomocą specjalnego pistoletu z lancą możemy umyć nasz samochód. Auto detailing to pakiet usług, które skupiają się nie tylko na umyciu samochodu, ale także na pielęgnacji karoserii oraz jego wnętrza. W porównaniu do klasycznej myjni, zabiegi, którym zostaje poddane auto w studiu pielęgnacyjnym, skupiają się także na jego konserwacji. Co więc wyróżnia te dwa sposoby mycia?

Auto detailing – nowy sposób na perfekcyjnie czyste auto

Dla naszego samochodu możemy zrobić znacznie więcej niż wymyć na klasycznej myjni ręcznej. Auto detailing z powodzeniem można porównać do wizyty w spa, ponieważ jest to usługa kompleksowej pielęgnacji auta z dbałością o najmniejsze szczegóły. Oddając auto w ręce specjalistów zajmujących się auto detailingiem, czyszczeniu zostanie poddana nie tylko karoseria pojazdu, ale także wszystkie elementy wewnętrzne samochodu. Kolejną różnicą pomiędzy auto detailingiema myjnią samochodową jest czas wykonania usługi oraz jej cena. W zależności od tego, jakie usługi wybierzemy, wizyta samochodu w studiu pielęgnacyjnym może potrwać nawet kilka dni. Wizyta w tradycyjnej myjni samochodowej trwa najczęściej kilka minut. Biorąc pod uwagę różnorodność usług oraz dbałość o detale, cena auto detailingu jest wyższa niż ceny w myjni samochodowej.

Auto detailing – na czym polega?

Jeśli zależy nam na tym, aby auto wyglądało, jakby właśnie wyjechało z salonu, to skorzystanie z usługi auto detailingu będzie strzałem w dziesiątkę. Usługa ta ma na celu nie tylko pielęgnację, ale także renowację i konserwację pojazdu. Auto detailing ma na celu przywrócenie stanu fabrycznego auta wewnątrz oraz na zewnątrz.

Jak przebiega proces auto detailingu?

Jak wyjaśnia przedstawiciel studia pielęgnacyjnego samochodów Blue Detailing:
Detailing zewnętrzny polega na usunięciu wszelkich zabrudzeń z karoserii z wykorzystaniem specjalnych detergentów oraz odtłuszczaczy. Następnym krokiem jest osuszanie oraz polerowanie lakieru. Działania te mają na celu usunięcie defektów takich jak drobne rysy czy przebarwienia. Kiedy każdy centymetr lakieru jest już wypolerowany, wtedy przechodzimy do nałożenia warstwy ochronnej, która ma za zadanie konserwować nasze auto na zewnątrz. W tym celu stosuje się woski oraz bardziej zaawansowane formy – powłoki ceramiczne.
Powłoki ceramiczne nakładane są na karoserie, szyby oraz felgi. Chronią przed zarysowaniami, zabrudzeniami oraz solą drogową. Co więcej, nadają efekt lustra, dzięki czemu lakier odzyskuje blask. Detailing wewnętrzny z kolei, to pakiet usług, które mają dokładnie wypielęgnować samochód w środku. Tapicerki poddane są praniu, a wnętrze pojazdu jest odkurzane. Czyszczone są także wszystkie wnęki, podsufitka, bagażnik oraz elementy plastikowe.

Auto detailing – kiedy się na niego zdecydować?

Samochód spędza w studiu zazwyczaj kilka dni, a cena całej usługi ze względu na kompleksowość oraz dokładność działań jest kilka razy wyższa niż skorzystanie z tradycyjnej myjni. Warto więc wcześniej zaplanować wizytę w studiu detailingowym. Jeśli chcemy zadbać o lakier w nowym lub używanym aucie to wybranie usługi auto detailingu będzie najlepszą opcją. Na auto detalining warto zdecydować się również wtedy, gdy chcemy przywrócić lakierowi blask oraz ochronić go przed zabrudzeniami, nakładając w tym celu, na przykład powłoki hydrofobowe. Usługi detailingowe warto rozważyć również wtedy, kiedy chcemy sprzedać auto. Błyszczący lakier jak po wyjeździe z salonu oraz idealnie czyste wnętrze z pewnością przyciągnie wielu klientów i znacznie przyspieszy proces sprzedaży auta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.