Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak wykonuje się autolawety?
Laweta to specjalna przyczepa do przewożenia samochodów, która wraz z ciągnącym ją pojazdem tworzy zestaw. Takie samochody wciąż często wykorzystywane są przez pomoc drogową, jednak nie są najlepszym rozwiązaniem do transportu nowych aut. W tym zastosowaniu o wiele lepiej sprawdzają się autolawety, nazywane też autotransporterami. Przyjrzyjmy im się nieco bliżej.
Modyfikacja samochodu na autolawetę
Autolaweta jest pojazdem specjalnym do przewożenia innych samochodów. Powstaje przez modyfikację tylnej części nadwozia samochodu dostawczego lub ciężarowego. Oryginalna skrzynia lub furgon wymieniana jest na stałą ramę z aluminiowym najazdem – lawetę. Niektórzy producenci autolawet wykonują również bardziej skomplikowane zabudowy, np. lawety zamknięte. O kilka słów na ten temat poprosiliśmy eksperta z firmy KEGGER.
– Zamknięty autotransporter jest idealnym rozwiązaniem dla dealerów samochodowych, zwłaszcza tych, którzy handlują naprawdę drogimi autami. Ekskluzywne auta wymagają najwyższej ostrożności w transporcie między salonami, nie może być mowy o najdrobniejszym zadrapaniu – stąd konieczność przewożenia ich w transporterach kontenerowych albo przynajmniej pod plandeką. Niskopodłogowe samochody sportowe wymagają też odpowiednich najazdów w autolawecie, o możliwie jak najmniejszym kącie nachylenia. W naszej karierze mieliśmy już okazję wykonać tego typu autolawety na samochodach IVECO Daily.
Autolaweta – ważna baza i zabudowa
Przy budowie autolawety bardzo ważna jest baza, czyli samochód, który poddaje się modyfikacji. Kabina powinna zapewniać wygodę, a silnik moc i niezawodność. Obecnie do najpopularniejszych należą autolawety IVECO Daily i Mercedes Sprinter z silnikami diesla i w automacie.
Jeśli chodzi o zabudowę, jej wykonanie najlepiej powierzyć fachowcom (lub kupić gotowy autotransporter z homologacją od sprawdzonego producenta). Możliwości wyposażenia zabudowy są naprawdę olbrzymie. Najprostsze lawety wyposażone są w najazdy, otwory do mocowania pasów i wyciągarki do załadunku samochodu bez konieczności odpalania. Nowoczesne autolawety posiadają szereg udogodnień, które usprawniają wprowadzenie samochodu na platformę i zwiększają bezpieczeństwo transportu. Przykład? Mercedes Sprinter 519 High Race Pakiet + z oferty producenta KEGGER. Poza standardowym wyposażeniem ta autolaweta ma m.in. elektrycznie zamykane najazdy, hak holowniczy, zawieszenie pneumatyczne, dodatkowe najazdy dla samochodów sportowych typu Low Ride oraz kamerę cofania. Wszystko po to, by drogowy transport aut odbywał się sprawnie i bezpiecznie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana