Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak rozpoznać usterki maglownicy i co warto wiedzieć o jej naprawie?
Maglownica układu kierowniczego – jak rozpoznać usterkę?
Maglownica, czyli zębatkowa przekładnia kierownicza, umożliwia przeniesienie ruchów kierownicy na mechanizm zwrotniczy, co w rezultacie skutkuje skrętem kół. Dlatego też przemierzając wiele kilometrów samochodem, należy liczyć się z tym, że podzespoły układu kierowniczego ulegają ciągłemu zużyciu. W teorii mówi się, że maglownica powinna wytrzymać minimum 100 tys. km przebiegu, w praktyce jednak często okazuje się, że niektóre jej elementy ulegają szybszemu uszkodzeniu. Do najczęstszych napraw elementów maglownicy zalicza się wymianę końcówek drążków kierowniczych, a także same drążki kierownicze. Do ich głównych zadań należy amortyzacja wstrząsów, dlatego bez ich wymiany dochodzi do szybszego zużycia całości maglownicy. Jeśli drążki kierownicze są uszkodzone, słychać ich stukot w trakcie skręcania oraz jazdy po nierównej drodze. Z kolei, jeśli to maglownica jest uszkodzona, to również z łatwością można to rozpoznać – podczas jazdy na dole kierownicy można czuć tzw. luz, a także wyczuwalne jest przeskakiwanie przekładni. Ponadto, usterka maglownicy stwierdzana jest również wtedy, gdy pojawiają się objawy takie jak: wyciek oleju hydraulicznego z układu wspomagania, brak wspomagania w jedną stronę, a także nierówna siła wspomagania w obie strony.Naprawa maglownicy – co trzeba wiedzieć?
Należy podkreślić, że jeśli maglownica układu kierowniczego daje objawy wskazujące na jej usterkę, konieczna jest wizyta u mechanika. Uszkodzona maglownica wymaga natychmiastowej naprawy, dlatego zaleca się jak najszybsze udanie się do serwisu. Wybierając specjalistę należy dowiedzieć się, czy oprócz regeneracji wykonuje także demontaż i montaż przekładni.Podczas naprawy najczęściej szlifuje się listwę oraz nakłada na nią chrom techniczny. Następnie tulejuje obudowę zaworu dystrybucyjnego, a także honuje cylinder obudowy – mówi specjalista z AutoUkład z Tomaszowic.Po tak przeprowadzonej renowacji składa się urządzenie – w tym miejscu konieczna jest także wymiana zestawu uszczelnień na nowy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana