Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak poprawić działanie turbosprężarki w samochodzie?
Co to jest turbosprężarka i jak działa taki mechanizm?
Turbosprężarka składa się z dwóch głównych elementów połączonych wałem. Są to turbina stanowiąca część gorącą oraz sprężarka — zimną. Ich temperatura uzależniona jest od gazów przepływających przez mechanizm. Zarówno turbina, jak i sprężarka zawierają wirniki i to właśnie na nich zamocowany jest wał. Część zimna to element wylotowy zaś gorąca dolotowy. Poza nimi turbosprężarki oferowane przez firmę Turbolux składają się także z:- pierścieni uszczelniających,
- łożyska ślizgowego,
- łożyska oporowego,
- kanałów olejowych.
Sposoby na poprawę działania turbosprężarki
Obecnie w samochodach stosuje się turbosprężarki ze zmienną geometrią. Dzięki nim możliwe jest dostosowanie parametrów pracy do chwilowych zmian w aktywności silnika. Poprzednie modele były podatne na powstawanie tak zwanej turbodziury. Całą konstrukcję bardzo łatwo można uszkodzić. Stosowanie niewłaściwego oleju silnikowego oraz brak jego regularnej wymiany prowadzą do awarii. Regeneracja lub zakup nowej turbosprężarki to dosyć duży wydatek, dlatego należy o nią dbać jak najlepiej. Oleje dobrane według zaleceń producenta zapewniają dobry poślizg i zapobiegają przegrzewaniu się turbiny. Istotny jest także sposób użytkowania samochodu wspomaganego turbosprężarką. Jeśli auto będzie pracowało na wysokich obrotach, musi być do tego przygotowane. Przed szybką jazdą należy rozgrzać silnik i pozwolić poszczególnym elementom na właściwe nasmarowanie. Podobnie sprawa wygląda podczas wyłączania silnika. Zanim kluczyk w stacyjce zostanie przekręcony, turbosprężarka musi popracować przynajmniej przez 30 sekund i schłodzić się. Zbyt szybkie wyłączenie silnika prowadzi do zbierania się nadgaru na wirniku turbiny.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana