Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak podnieść moc silnika?
Wyprzedzanie, gwałtowne przyspieszanie lub szybki start – w takich sytuacjach niezbędny jest silnik o odpowiedniej mocy. Gorzej, gdy z samochodu nie da się „wycisnąć” tyle energii, ile by się chciało. Istnieje jednak sprawdzona elektroniczna metoda na zwiększenie możliwości „serca” pojazdu. Ale jak to zrobić? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.
Elektroniczne zwiększenie mocy silnika
Najprostszą, a zarazem najbardziej skuteczną metodą na zwiększenie mocy w „czterech kółkach” jest chip tuning. Co to takiego? To modyfikacja fabrycznego oprogramowania komputera sterującego silnikiem.
Dzięki temu można regulować i poprawiać interesujące parametry, osiągając rezultat wyższy do nawet 30% w stosunku do wartości pierwotnej!
Jak to możliwe?
Producenci silników operują często na wielu parametrach i są one dostosowywane do danego wyposażenia, wielkości oraz masy konkretnych modeli pojazdów. Ale zasadniczo silnik jest ten sam. Tak więc określony element może mieć aż kilka potencjalnie różnych wartości mocy i momentu obrotowego.
Dzięki elektronicznej modyfikacji fabrycznego oprogramowania chip tuning można więc wdrożyć w swoim samochodzie najlepszą wersję dotychczasowego silnika. W ten sposób uaktywnia się bowiem drzemiący w nim potencjał.
Metody elektronicznego zwiększania mocy
Elektroniczne zwiększanie mocy silnika to zadanie dla specjalistów, na przykład dla firmy DAF CENTRUM, która od ponad 15 lat działa na rynku motoryzacyjnym. Zwiększoną moc uzyskuje się na kilka sposobów.
- Wymiana chipa: czyli wymiana tego elementu komputera, w którym są zapisane najważniejsze parametry pracy silnika. Niestety zerwanie plomb wiąże się z utratą gwarancji.
- Wpisanie nowego programu: do komputera, poprzez przez złącze diagnostyczne silnika, wprowadza się zmodyfikowany program. Ta metoda jest bezinwazyjna, ponieważ nie ingeruje się w układ w sposób mechaniczny.
- Zastosowanie boxów: ten sposób sprawdza się w przypadku silników wysokosprężynowych. Boxy wpina się w instalację elektryczną. Zaletą takiej techniki jest szybki montaż oraz możliwość natychmiastowego powrócenia do stanu fabrycznego.
Sposoby alternatywne – dla wytrwałych
Oczywiście można też unikać ulepszeń elektronicznych i postawić na bardziej „tradycyjne” metody. Wymagają one jednak od kierowcy zdecydowanie większej dyscypliny i nie zawsze przynoszą oczekiwany efekt.
Jednym z rekomendowanych sposobów naturalnych jest spalanie w silniku paliwa o najniższej liczbie oktanowej dopuszczanej przez producenta pojazdu. W ten sposób można zaoszczędzić około 5 złotych na każdych pokonanych 100 kilometrach. Przy tym wszystkim nie zmniejsza się jednak trwałość silnika.
Czy warto? To już zależy od indywidualnych oczekiwań kierowcy i od tego, czy ta metoda będzie dla niego satysfakcjonująca. Zdecydowanie prostszym i pewniejszym rozwiązaniem będzie elektroniczne zwiększenie mocy silnika, czyli chip tuning.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana